Wie kent er een film waar reizen in een vliegtuig centraal staat?

Ik zoek titel(s) voor grappige films over vliegtuigen of geen grappige films maar die over vliegtuigen gaan, crashes, ... dus gans de film moet binnenin over vliegtuig gaan hoe het binnen zich afspeelt (bv vliegtuig dat in storm terechtkomt, ...)

het mag ook een grappige film over vliegtuigen zijn, geen combat met vliegtuigen, gewoon romantische film over vliegtuigen met eventuele crashes, komt in storm terecht, ......

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga je een videotheek beginnen ofzo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en een speciaal rek met politiefilms, (echt enge) Alien-films en films waarbij je zo hard moest lachen dat de tranen je over de wangen stromen.
Ben benieuwd naar je volgende film-vraag vandaag :)

Het beste antwoord

Het verbazingwekkende, waargebeurde verhaal van het een Uruguayaans rugbyteam in een vliegtuig dat neerstortte in het midden van het Andes gebergte. Hun enorme wil om te overleven staat centraal.

Speelt zich af in de sneeuw en de brokstukken van het gecrashte vliegtuig. De overblijvers worden op een gegeven moment gedwongen door het gebrek aan voedsel elkaar op te eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

FLYING TIGERS
- I WANTED WINGS
- TOP GUN
-. The Langoliers
. Airplane
. Con Air

Toegevoegd na 1 minuut:
final destination 1
Flight plan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
airport con air
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Up in the air is net uit (romantisch)
Snakes on a plane (de titel zegt het al)
Flight plan (Jody Foster haar dochter raakt vermist in het vliegtuig)
Red eye (thriller, vond hem niet heel spannend)
United 93 (over de kaping van het vliegtuig dat het wtc binnenvloog)

Ik weet niet of deze mee telt maar The terminal (met tom hanks, die strand op een vliegveld en niet weg kan)

Dat is wat ik zo snel kan bedenken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die Hard 2.

Toegevoegd na 1 minuut:
Airspeed.
Air Force One
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die Hard 2 speelt zich bij mijn weten op een luchthaven af, niet zozeer in een vliegtuig
Snakes on a plane
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Airplane!
Een film uit 1980.
Als je een beetje melig bent lig je een uur in een deuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het A Team.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Titanic....alvast vooruitlopend op je volgende filmvraag ;-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soul plane is wel een leuke film. Gaat over een gozer die ineens door een schadeclaim heel rijk word en zijn eigen vliegtuigmaatschappij begint. Geheel in zijn eigen stijl.
Soul stijl... Erg grappige film vond ik het