Waarom wil John Deacon niets meer met Queen te maken hebben sinds de dood van Freddy Mercury ?

Bij alle optredens en publicaties van de resterende leden ontbreekt hij.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
25.4K

Het beste antwoord

Hij vond dat niemand kon tippen aan Freddie Mercury en dat het publiek zich Queen moet herinneren zoals het in haar hoogtijdagen was.

Dit is wat Wikipedia hierover meldt:
"Na de dood van zanger Freddie Mercury in 1991 trad Deacon nog op bij het Freddie Mercury Tribute Concert en samen met Brian als gasten bij The Cross, de band van Roger Taylor, tijdens een fanclubbijeenkomst in Engeland. In 1995 heeft hij ook meegewerkt aan Queen's laatste album, Made in Heaven. Daarna kwam er nog een live versie van 'The Show Must Go On' met de overgebleven bandleden van Queen en Elton John. In 1997 volgde het laatste Queen-nummer waar Deacon in meegespeeld heeft, 'No-One But You (Only The Good Die Young)'. Hierna stapte Deacon uit de band. Hij wilde niet meedoen aan de optredens met Paul Rodgers omdat hij vond dat niemand kon tippen aan Freddie Mercury en omdat hij vond dat het publiek zich Queen moet herinneren zoals het in haar hoogtijdagen was.

Sindsdien leeft Deacon een teruggetrokken leven. Heel af en toe laat hij nog wel eens wat van zich horen. Zo was hij bijvoorbeeld niet erg te spreken over de samenwerking van Queen met de boyband 5ive en met Robbie Williams, maar gaf wel zijn "goedkeuring" aan de musical We Will Rock You."
Antoni