Jimi Hendrix kon geen noten lezen. Zijn er meer voorbeelden van muziek genieën die ook geen noten konden? Of was hij de enige?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jimi was the bomb(goeie vraag!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, vooral met die tong...

Het beste antwoord

Ray Charles en Stevie Wonder
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn broer

Andere antwoorden (3)

Welnee, de muziekwereld stikt van de muzikanten die geen noot kunnen lezen! Wat dacht je bijvoorbeeld van James Hetfield van Metallica? En ik denk dat de rij eindeloos lang wordt als ik eenmaal begin.
Wat deze muzikanten wél kunnen, is tabs lezen. Dat zijn geen noten, maar is een schrift dat aangeeft waar op welk instrument je een noot moet aanslaan. Staan er bijvoorbeeld (ik ga even uit van de basgitaar, omdat ik dat instrument zelf bespeel) vier lijnen in een E-stemming, en bij de onderste snaar staat een 3, dan druk je op de laagste snaar (van bovenaf gezien de dichtstbijzijnde) de derde fret in met je linkerhand (is een G dan) en slaat die snaar dus aan.
Wist je trouwens dat Jimi Hendrix eigenlijk bassist wilde worden, maar geen geld had voor een (dure) bas? En dat hij op een bezem al op jonge leeftijd aan het luchtgitaarspelen was?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij kon Mozart ook al spelen en componeren voordat hij noten kon lezen.
Zelf kan ik geen noten lezen, maar wel bepaalde patronen er in herkennen.

Toegevoegd op 03-05-2009 10:36:31
Volgens mij doen de meeste genieën het juist op hun eigen manier. Dan worden ze minder gehinderd door voorschriften en kunnen ze hun creativiteit veel beter uitleven.

Toegevoegd op 03-05-2009 10:38:11
Ik twijfel of dit een antwoord of reactie moest zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier staan een heleboel bekende artiesten die geen noten konden/ kunnen lezen..