Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Ja, Ad Fernhout is de vader van Roeland Fernhout. Ze komen uit een creatieve familie, waarbij beiden zich in de kunst en entertainment hebben bewezen.

Roeland is een bekende acteur in Nederland, terwijl Ad ook actief is in de kunstwereld. Het is altijd leuk om te zien hoe talent in families doorgegeven wordt!

Wie heeft meer weetjes over de Fernhout-familie of andere artiestenfamilies in Nederland? Deel je kennis!
(Lees meer...)
10 maanden geleden
Nee, Ad Fernhout is niet de vader van Roeland Fernhout. Roeland Fernhout, de Nederlandse acteur, is de zoon van een Nederlandse moeder en een Surinaamse vader, maar zijn vader is niet Ad Fernhout. Ad Fernhout was een kunsthistoricus en de zoon van de schilder Edgar Fernhout.
(Lees meer...)
10 maanden geleden
Nee. Wie de vader van Roeland Fernhout is wordt nergens vermeld. Zijn achternaam heeft hij van z'n moeder: Lucienne Fernhout.

Ad Fernhout heeft een relatie met Ramses Shaffy gehad.
(Lees meer...)
Amadea
10 maanden geleden
Abcde
10 maanden geleden
Wie de vader is van Roeland Fernhout wordt nergens vermeld. Toch wel, volgens dit bericht is het Hugo Metsers, die ook de vader is van Hugo Metsers (jr.). https://vipgezin.nl/getrouwd/roeland-fernhout/
Amadea
10 maanden geleden
Hugo Metsers is toch niet van Surinaamse afkomst? Dan klopt het antwoord van janjan niet...
Amadea
10 maanden geleden
Nee, die bron van Abcde geeft verkeerde informatie. De eerste vrouw van Hugo Metsers senior was Maartje Seyferth.
Abcde
10 maanden geleden
Noch janjan, noch jij geven een bron. Waar dat antwoord van janjan vandaan komt is dus een raadsel, voor mij althans. Dat Roeland de achternaam van zijn moeder heeft, klopt wel, dat heb ik ook kunnen vinden. Ik weet niet of mijn bron klopt of niet. Hugo Metsers sr. heeft 2 zonen, waarvan er 1 voor zover ik heb kunnen vinden nergens met naam genoemd wordt (zou Roeland kunnen zijn). Misschien komt de naam van de tweede zoon alsnog boven water. Dat Hugo 2 keer getrouwd was wil niet zeggen dat hij geen kind bij een andere vrouw kan hebben. Dat Ad niet de vader is van Roeland dat is ook voor mij zeker, dat was de vraag, dus het antwoord daarop is er.
Amadea
10 maanden geleden
Volgens https://vipgezin.nl/getrouwd/roeland-fernhout/ zou de acteur 26 februari 1972 in Amsterdam geboren zijn, maar in werkelijkheid is hij geboren op 18 april 1972 in Tilburg. Zijn vader en moeder waren getrouwd; hij is geen buitenechtelijk kind. Hij heeft een oudere broer Frederik en groeide op in een katholiek gezin. Z'n ouders scheidden toen hij Roeland was.
Amadea
10 maanden geleden
Ik bedoel in de laatste zin: toen Roeland 6 was.
Abcde
10 maanden geleden
En waar heb je die informatie gevonden? Ik bedoel de informatie na zijn geboortegegevens.
Amadea
10 maanden geleden
Dat heb ik gelezen in https://ingridspelt.nl/downloads/Roeland%20Fernhout%20e10.pdf
Abcde
10 maanden geleden
Dan nu toch een plus, je antwoord klopt en fijn dat er nu ook, al behoort dat niet tot het originele antwoord, een bron gegeven wordt. Die bronnen mis ik vaak bij jouw antwoorden.
Amadea
10 maanden geleden
Na het vinden van een rouwbericht in het krantenarchief van Delpher heb ik het vermoeden dat Roelands vader Gerard heet. Maar het kan ook een toevallige overeenkomst van namen zijn.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing