Waarom doen veel BN'ers mee aan reclame-uitingen?

BN'ers zijn vooral artiesten die bekend zijn vanwege hun werk of vanwege hun privéleven.
Reclame-uitingen zijn met name commercials/advertenties of 'ambassadeurschappen'.

6 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (2)

Geld.
Als je een paar ton kunt verdienen om iets aan te prijzen, zullen weinig BN-ers daar 'nee' tegen zeggen.
Los van het feit dat je gezicht nog eens extra op tv komt.

Toegevoegd na 11 minuten:
Veel bekende Nederlanders zijn ambassadeur of lenen hun naam aan goede doelen uit vanwege een oprechte wens om minder fortuinlijken te helpen. Daarmee vergroten ze hiermee natuurlijk ook hun populariteit.
SimonV
6 jaar geleden
paulus811
6 jaar geleden
Een koopje vergeleken met de 40 miljoen dollar die George Clooney van Nespresso heeft ontvangen. En wij maar klagen dat die cups zo duur zijn....
SentWierda
6 jaar geleden
Maar... reclamemaken kan toch ook afbreuk doen aan je imago? Ik noem maar wat: Daphne Deckers met Chupa Chups en NHA. Louis van Gaal met MediaMarkt. Frans Bauer met NLE. Kim-Lian van der Meij met Kruidvat.
SimonV
6 jaar geleden
Dat is inderdaad het risico als je "je ziel verkoopt aan de duivel".
SimonV
6 jaar geleden
Het komt nogal hebberig over als juist de (bekende) Nederlanders die geld genoeg hebben nog eens extra willen cashen door hun naam aan een merk te verbinden.
Lijkt wat op moderne prostitutie...
paulus811
6 jaar geleden
SimonV, ik neem aan dat de BN-ers worden gevraagd omdat de adverteerders graag een bekende kop in hun commercial hebben. Het is uiteindelijk gewoon werk waarvoor betaald wordt en belasting over wordt afgedragen. Moderne prostitutie vind ik iets te negatief. Het maakt nu eenmaal meer indruk als een rolmodel als George Clooney Nespresso koffie lekker vindt (of dat ons wil laten geloven) dan een willekeurig iemand.
SimonV
6 jaar geleden
Je zet voor een smak geld je geloofwaardigheid op het spel.
Toen bijvoorbeeld Natasja Froger "Ik zeg doen!" riep bij de zeer slecht bekend staande NEM, gooide ze haar naam te grabbel.
Maar misschien ben ik wat te negatief... ;-) http://www.quotenet.nl/Nieuws/Natasja-Froger-mag-reclametonnen-houden-30353
Het simpele antwoord is geld, de hypotheek moet betaald en de boterham belegd worden. Toch wel vaker gehoord dat bepaalde aankoop (huis) door xx reclame inkomsten betaald is.

Daarnaast is het mogelijk dat BN'ers bv als (dieren of) kinderen in het spel komen, hun (moeder of vader-) hart laten spreken en daarom ambassadeur voor een goed doel worden.