Ik heb een laag iq van 75 zijn er ook bekende nederlanders die nog lager zitten dan mijn iq?

ik weet dat ik niet dom ben omdat ik een laag iq maar toch geeft het mij op de een of andere manier toch wat meer zelfvertrouwen dat ik al heb

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
19.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke vraag hoor. Er zijn genoeg bekende Nederlanders die ik niet zo n hoog IQ toeschrijf. Maar die hebben weer iets anders he? Of twee ietsandersen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een IQ van 75 wil zeggen dat leren je wat moeilijker afgaat dan anderen, hardstikke goed van je dat je je zelfvertrouwen hierdoor niet laat beinvloeden. Heb even wat van je oudere antwoorden bekeken en eerlijk gezegd denk ik dat je IQ toch wel wat hoger is dan 75!!!

Het beste antwoord

Ik vraag mij af hoe je je iq hebt getest, toch zeker niet met zo'n internet quizje?
Aangezien die volgensmij ook niet echt te vertrouwen zijn.
Maar natuurlijk zijn er mensen met een lager iq en ook bekende nederlanders en ook gemeten aan de hand van een quiz op televisie. Volgensmij zijn deze toch niet echt betrouwbaar, al is het alleen al dat het een moment opname is en ook nog op t.v of internet in een omgeving die misschien heel storend is. Niet echt een goede graad meter dus.

Toegevoegd na 24 minuten:
# Irene van der Laar 84 (2002)
# Def Rhymz 82 (2003)
ww

Toegevoegd na 26 minuten:
sorry ging niet helemaal goed, maar hier het onderste rijtje van de site van wikipedia over de quiz op tv maar zelf vind ik die test niet zo heel geloofwaardig omdat de omgeving toch ook een rol speelt.

# Tatjana Simić 78 (2003)
# Kelly van der Veer 77 (2005)
# Sandy (Borneo orang-oetan) 75 (2006)
# Bonnie St. Claire 52 (2007) [1][2][3]
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee ik heb het getest bij stichting mee heb het wel eens op internet gedaan en daar had ik een iq van 90 nog laag maar goed haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan blijft het een moment opname, ik zou er niet te zwaar aan tillen hoor, je komt een stuk inteligenter over als menig ander hier in elk geval ;-) dus het zal wel loslopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat doe ik ook niet lijkt me best wel geinig om te zien dat ik mee mij iq slimmer ben dan andere bekende nederlanders

Andere antwoorden (5)

Wat dacht je van Bonnie St. Clair met een IQ van 54. Of Kelly met een IQ van 70 of zo.

Je bent niet per definitie dom als je een IQ van 75 hebt. Intelligentie is heel wat anders dan wijsheid!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat wil helemaal niks zeggen.
Ik ken mensen met een hoog IQ die het niet voor elkaar krijgen om een fietsenband te plakken.
Iedereen heeft iets waar hij of zij goed in is.
Jij bent gewoon jezelf en stoor je er uberhaupt niet aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima antwoord Eef!
Maak je geen zorgen, Albert verlinden heeft vast een veel lager IQ!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt er aan hoe je aan deze conclusie bent gekomen. Als je de test hebt afgenomen bij een TV-programma dan is het resultaat niet betrouwbaar. Heb je de test afgenomen onder toezicht van een psycholoog dan is het resultaat wellicht wat wel enorm betrouwbaar.

Let op dat je dit soort tests uitvoert als je echt helemaal niet gestoord kunt worden door andere mensen, geluiden, de telefoon, ...

Daarnaast is het nog maar de vraag of je je werkelijke IQ wilt weten.

Mocht je het willen weten: Op de website in de bron kun je een redelijk serieuze, maar onbetrouwbare test doen. Ik zeg onbetrouwbaar omdat deze test eigenlijk alleen hoogbegaafdheid meet. Ze zal voor een gemiddeld persoon wel een resultaat kunnen berekenen, maar 100% correct kan dit resultaat niet zijn. Een goede IQ test houdt overigens ook rekening met geslacht en leeftijd.

(bij bron: Klik op Start Test beneden in de beeld. Het is Deens, maar dat maakt niet uit want een IQ test bestaat niet uit tekst, je hoeft niets te lezen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn ongetwijfeld bekende nederlanders met een lager IQ. Kijk maar eens naar de televisie.
Daar worden echt vragen gesteld die op nivo 40 zitten.
Maar ja,het moet wel elke dag vol he?