Wat moet ik me voorstellen bij Pinkpop?

Hallo,

Ik ben kortgeleden bij het concert van Years&Years geweest. Ik stond bijna vooraan desondanks ik niet extreem vroeg aanwezig was.

Nu heb ik gezien dat zij dit jaar ook op Pinkpop optreden. Alleen zijn de kaartjes hiervoor een stuk duurder..

Nu ben ik zelf nog nooit op Pinkpop geweest dus ik heb geen idee wat ik me hierbij moet voorstellen.

Mijn vragen;
Zitten de podiums apart van elkaar of is dit een gehele rij? Want als deze apart van elkaar zitten ga ik er vanuit dat de 'Main stage' een stuk drukker is dan de andere 2.

Hoe vroeg zou ik daar aanwezig moeten zijn om een redelijk goeie plek te hebben?

Ik hoor het graag! Alle informatie is uiteraard welkom :)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

Pinkpop is druk, heel druk - ook dit jaar nu alweer bijna uitverkocht. Maar het terrein is heel groot. Heel veel mensen zitten verspreid over het achterste gedeelte van het veld waar je heel goed kunt rondlopen zonder over de jassen/dekens te hoeven lopen.

Vooraan is het (afhankelijk van de act) drukker en zitten mensen dichter op elkaar, helmaal voorin staan de echte fans vlak voor het podium. Omdat het muziek aanbod heel breed is pinkpop circuleert dit regelmatig, het is daarom goed te doen om vooraan te staan als jouw favoriete band optreedt. Wil je helemaal zeker zijn van de beste plek dan kun je tijdens het wisselen van de band die voor "jouw band"optreed naar voren toe lopen. Zodra deze klaar zijn met spelen verdwijnen vele bezoekers weer naar achter en ben je verzekerd van een goede plek.

Zelfs bij heel populaire acts lukt het me altijd wel om een goede plek te bemachtigen zonder uren vantevoren daar te hoeven zijn.

Toegevoegd na 15 minuten:
om je andere vraag nog te beantwoorden: De podiums zitten ver uit elkaar.