Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt Jett Rebel aan zijn naam?

Heeft het met James Dean te maken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat Jett van Jelte komt, en misschien is die wel heel rebels.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vraag het even op zijn website:
jettrebel.nl
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hij heet overigens Jelte Tuinstra.
SimonV
9 jaar geleden
Ik had al een antwoord gegeven dat Jelte door een passerende Wizard, A True Star Jett Rebel gedoopt werd.
Maar 'k heb het antwoord maar weer verwijderd omdat ik eigenlijk geen flauw idee heb wat ermee bedoeld wordt... :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Jelte Steven Tuinstra, dat klinkt nogal braaf. Jett Rebel is zijn artiestennaam en vooral zijn alter ego. Shockeren en provoceren lijkt de tweede natuur van muzikant Jett Rebel. Met veel bloot en weinig schaamte trekt hij de aandacht. ‘Wie vindt dat mijn imago ingestudeerd is, kan wat mij betreft de tering krijgen’.

Jelte Tuinstra is een gewone bescheiden, zelfs verlegen, jongen met een liefde voor muziek. Een totaal ander persoon dan de wildebras op het podium. Jett doet waar Jelte stopt. Als Jelte Tuinstra zou hij niet zo snel voor de camera een meisje in de billen knijpen, maar als Jett Rebel zit hij in een modus waarin hem dat overkomt.

Hij weet niet meer precies hoe de naam Jett Rebel is ontstaan, maar sinds Jelte vanaf z'n tiende jaar in diverse bandjes speelde, waaronder Metro Mortale en Valerius, stond vast dat hij ooit solo-artiest moest worden. In alle bands had hij een begeleidende functie (gitaar), maar eigenlijk wilde hij altijd liever de aandacht opeisen en zingen.

Jett Rebel werd in 2012 geboren op een Parijs terras. Jelte was er met toetsenist Daniel von Piekartz voor een aantal optredens. Toen die uitsliep trok Jelte de stad in. Met een kop koffie op het terrasje pakte hij een notitieboekje uit zijn jas. Bovenaan schreef hij: ‘the artist formely known as Jelte Tuinstra’. En daaronder wat hij wou gaan doen: elke dag een track schrijven en stoppen met blowen. Dat was het begin van Jett Rebel.
(Lees meer...)
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
DDuidelijk.Ik dacht aan James Dean want in de film Giant speelde hij Jett Rink. En zijn ander rol was in Rebel without a cause.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding