Heeft Maurice de Hond buitenlandse voorouders?

Het is me opgevallen dat Maurice de Hond een nogal 'buitenlands' uiterlijk heeft. Ik weet niet precies hoe ik dat moet omschrijven, maar hij heeft o.a. een beetje getinte huid. Ik weet dat hij Joods is, maar er zijn ook heel wat Joden die er oer-Hollands uit zien. Kan het misschien komen doordat hij buitenlandse voorouders heeft?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Zijn vader Abraham de Hond was de zoon van Samson de Hond en Roosje Ark‏ en werd geboren in Amsterdam. Zijn moeder was Marianne Sluijter was de dochter van Wolf Sluijter en Catharina Koopman‏ en werd geboren in Amsterdam.

Samson de Hond was de zoon van Isaac Jacob de Hond en Betje Mozes Kat en werd geboren in Amsterdam. Ook Roosje Ark werd in Amsterdam geboren.
Wolf Sluijter was de zoon van Salomon Aron Sluijter en Judic Zwalf‏ en werd geboren in Amsterdam.
Catharina Koopman was de dochter van Isaac Mozes Koopman en Mariane Levie Samson‏ en werd in Amsterdam geboren.

Isaac Jacob de Hond was de zoon van Jacob de Hond en Ester Isaac‏. Hij werd geboren in 1808 te Hamburg. Hij trouwde in 1833 in Amsterdam. De overgrootvader van vaders zijde van Maurice de Hond kwam dus uit Duitsland. De overige voorouders kwamen, voor zover na te gaan allen uit Amsterdam.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt. Zijn 'buitenlandse' uiterlijk heeft hij dus niet van zijn directe voorouders. Misschien zijn de midden-oosterse kenmerken, die de Joden hadden voordat ze uit Israel waren verdreven, in zijn familie wel beter bewaard gebleven dan in andere Joodse families.