Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaan er bewegende beelden van een dansende Vaslav Nijinsky?

Ik ben op dit moment het boek van Arthur Japin aan het lezen en vroeg mij dit af. Ben erg benieuwd geworden naar voornamelijk - en natuurlijk! - die sprongen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja, die zijn er! Niet zo heel lang geleden heb ik nog beelden gezien van zijn allerlaatste interview waarin hij geheel onverwacht een sprong maakte. Het ging om een documentaire..., ik kan je helaas niet vertellen welke. Ik zou zeggen, ga te rade bij documentaire makers, met name die uitzenden op 3.

Deze vraag zou je ook kunnen neerleggen bij het Theaterinstituut Nederland (.nl), zij kunnen je zeer zeker antwoord geven, met naam en rugnummer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker, meerdere zelfs.
Als voorproefje bij deze onderstaande bewegende beelden.
De kwaliteit is natuurlijk slecht, maar het zijn zeer oude beelden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Grappig: Ik had hetzelfde als jij: Eerst dat boek gelezen, en toen enorm nieuwsgierig geworden naar Vaslav Nijinsky en gaan zoeken.
Er is veel te vinden over hem op internet. Ook veel foto's.
Er is ook een documentaire over zijn leven gemaakt, waarin zijn dochter wordt geintervieuwd en gevolgd.
De naam ben ik kwijt, maar je komt het wel tegen.

Toegevoegd na 4 uur:
Als je onderstaande video aanklikt, begin je bij 'de sprong'. Daarna kun je doorklikken naar andere opnames van Vaslav.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding