Hoe zit het nou met de rechtzaak tegen Badr Hari?

Wanneer gaat deze weer verder? Wat zijn de aanklachten en wat is er nu al bepaald?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

"De rechtszaak tegen Badr Hari is vrijdagmiddag [11 oktober 2013] voor onbepaalde tijd aangehouden, omdat het onderzoek van de Rijksrecherche naar een gelekt strafdossier nog weken op zich laat wachten."

Vanwege het lopende onderzoek werden maandag 14 oktober 2013 niet het requisitoir en de strafeis behandeld, zoals aanvankelijk wel op de agenda stond. De zaak tegen Hari en medeverdachte Y. is nu voor onbepaalde tijd geschorst.

Zie ook: http://www.nu.nl/binnenland/3599286/rechtszaak-badr-hari-aangehouden-onbepaalde-tijd.html

Badr Hari stond donderdag 10 oktober 2013 voor de rechtbank van Amsterdam terecht voor diverse geweldsmisdrijven.

"Het belangrijkste onderdeel van de strafzaak is de mishandeling van Koen Everink tijdens Sensation White in juli 2012."

"Club Air-oprichter Jeroen van den Berg, een vriend van Everink, zou in juli 2011 door Badr Hari zwaar zijn mishandeld."

"Op voorwaarde dat Hari in het vervolg wegblijft uit Club Air, ziet Van den Berg af van aangifte."

"Ruim een jaar eerder kwam de kickbokser al negatief in het nieuws vanwege de vermeende mishandeling van een portier van Club Blinq op het Leidseplein in Amsterdam. Mede dankzij zwijggeld doet ook deze portier geen aangifte.

Enkele maanden voor het incident tijdens Sensation is er nog een voorval in de Amsterdamse club Jimmy Woo. Daar wordt een nog onbekende man door Hari mishandeld middels enkele kopstoten en een 'flying kick'. Ook zou een glas in het gezicht van de man kapot zijn geslagen.

Andere zaken waarvoor Hari terechtstaat zijn de mishandeling van zijn ex-vriendin Rosa en de vernieling van haar huis. Dit gebeurt in de zomer van 2011. Enkele maanden later krijgt de stiefbroer van Rosa een kopstoot van Hari in het Cooldown Café in Amsterdam.

In 2010 rijdt Hari bovendien een voetganger aan in de Albert Cuypstraat, die op dat moment is afgesloten voor verkeer."

Zie ook: http://www.nu.nl/binnenland/3598146/overzicht-rechtszaak-badr-hari.html

Het is nu (19 oktober 2013) dus wachten op de uitslag van het onderzoek van de Rijksrecherche. Daarna bepaalt de rechtbank wanneer de behandeling van de rechtszaak wordt hervat en de rechtszaak dus verder gaat.
Antoni
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik hoop dat dit een antwoord is op je vraag:
Club Air-oprichter Jeroen van den Berg, een vriend van Everink, zou in juli 2011 door Badr Hari zwaar zijn mishandeld.
Volgens Van den Berg gebeurt dit nadat iemand in het gezelschap van de oprichter in het voorbijgaan een hand op de schouder van Hari legt. Vervolgens zou Hari Van den Berg te lijf zijn gegaan, met onder meer een trap tegen het hoofd. Ook een Italiaanse gast van Van den Berg krijgt klappen.
Op voorwaarde dat Hari in het vervolg wegblijft uit Club Air, ziet Van den Berg af van aangifte

Toegevoegd na 37 seconden:
Zie vooral de laatste zin