Michael Jackson wilde moonwalken op de maan, maar is dit door de zwaartekrachtloosheid wel mogelijk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat er wel zwaartekracht is op de maan is dit in principe wel mogelijk. Het moeilijke is alleen dat ons lichaam gewend is aan de zwaartekracht op aarde, die veel sterker is. Als je dus een afzet van de grond maakt op de maan, heb je een veel grote kracht ten opzichte van de zwaartekracht op de maan, dan op aarde. Dit zorgt ervoor dat je meer omhoog gaat. Om een goede moonwalk te doen zou je dus eerst goed moeten wennen aan de zwaartekracht op de maan, zodat je precies de goede kracht kan geven. Maar dan is het wel mogelijk

Verder lijkt het me trouwens wel moeilijk in zo'n ruimtepak een goede sierlijke moonwalk te doen ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is wel mogelijk maar de kans is groot dat je neus eraf valt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oei, dat gaat waarschijnlijk heel langzaam! Met je tenen duw je jezelf naar achter en een beetje omhoog. Met onze zwaartekracht gaan we niet echt omhoog, maar op de maan misschien wel.
Lijkt me wel een heerlijk gevoel!