waarom heet de band Queen nou Queen?

Ik vraag me eigenlijk als Queen fan al een tijdje af waar ze hun naam vandaan halen. Want er zitten toch echt alleen maar mannen in de band. Ik ben erg nieuwsgierig.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Freddy was toch een "queen"?!!!

Het beste antwoord

Despite reservations from the other members and their initial management, Mercury chose the name "Queen" for the new band. He later said about the band's name, "I was certainly aware of the gay connotations

Queen zeggen tegen man is dus een soort verwijzing naar zijn homosexualiteit, Freddy Mercury was zelf homo. Er zat dus een Queen in de band.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Yep. Freddy wist wel wat hij deed.

Andere antwoorden (1)

De band heette eerst anders. Toen besloot Freddie Mercury de bandnaam te veranderen in Queen. Dat kwam omdat dat mooi bij hun nummers paste zoals: 'White Queen' en 'The March of The Black Queen' waar Brian May en Freddie Mercury veel mee bezig waren.