Ik heb ooit gehoord dat Flipper, de tv-dolfijn, zelfmoord heeft gepleegd door zichzelf te verdrinken.Is dit waar of slecht een broodje aap?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dooie aap, broodje, dolfijn als zoekterm in google geeft 45.800 hits, dus is het nu waar ?

Het beste antwoord

Op 10:20 wordt het verteld.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een triest verhaal zo voor het slapen gaan, maar toch bedankt voor het filmpje.

Andere antwoorden (8)

Een dier heeft niet de intelligentie vermogen om zelfmoord te plegen. Het is een broodje aap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom een min?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij omdat er pas ook.een beer was die zelfmoord gepleegd had, en zie link verder op over de zelfmoord van een van de dolfijnen. Dieren zijn niet dom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige mensen wel....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dolfijnen hebben hersenen ongeveer even groot als die van een mens en kan oorzaak en gevolg uitrekenen, het druist in tegen hun instinct, maar als ze het werkelijk zouden willen zouden ze het kunnen. Het verhaal lijkt me echter sterk omdat een dolfijn in gevangenis geboren gemiddeld een beter leven heeft dan in het wild.
Ik heb dit ook gehoord, verteld door de maker van de Flipper-films, die nu een fervent dolfijnen-redder is, en spijt heeft van het maken van al die films (en de dofinarium-cultuur die er bij komt).

Of hij het verzonnen heeft om een punt te maken, of dat het echt is gebeurt, zullen we nooit weten, want er was geen camera bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De rol van Flipper werd vertolkt door zeven tuimelaars, waarvan Suzy en Cathy de bekendste zijn. In 1997 stierf de laatste der tuimelaars die de rol van Flipper speelde in de originele televisiereeks. Deze 'Flipper', genaamd Bebe, stierf op 41-jarige leeftijd in het zee-aquarium van Miami.

Dus nee, dit is niet gebeurd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het is waar alleen heeft hij niet geprobeerd zichzelf te verdrinken maar hij is gestopt met ademhalen. Ik heb ooit gezien in een documentaire The Cove dat ze hun ademhaling zelf regelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is inderdaad het verhaal van één van de flipper dolfijnen.
Een van de dolfijnen die Flipper speelde heeft volgens het artikel waar je via de onderstaande link op komt zelfmoord gepleegd.
Vreselijk als je dit leest, wat doen we dieren in gevangenschap aan.....:,-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens Richard O'Barry, de trainer van de dolfijnen die flipper speelde in de serie, heeft een van deze dolfijnen "Kathy" zelfmoord gepleegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is net zo'n sterk verhaal als dat Flipper was doodgetrapt door Skippy The Bushkangaroo.

Broodje aap, media sensatie, extra aandacht voor de serie.

Een beest kan niet bewust zelfmoord plegen. Het arme beest zal best gestorven zijn, een hersenbloeding hebben gehad dat hij verdronk, maar dat een dolfijn dit bewust doet in het kader van zelfmoord, broodje vis, eh aap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Het is broodje aap een dolfijn heeft niet de inteligentie om zelfmoord te plegen een dolfijn haalt namelijk niet automatisch adem zo als een mens
maar moet dat bedenk dat hij dat weer nodig heeft