Waarvan is dat rode bandje/touwtje die sommige celebrities om hebben?

Is dat van een goed doel? Het is een rood touwtje om de pols. Je zag het heel goed in de clip everytime-Britney spears.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.1K

Het beste antwoord

Dat is om te laten zien dat de beroemdheden aanhangers zijn van 'Kabbalah', een Joodse overtuiging. Madonna draagt ze bijvoorbeeld ook!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat het temaken heeft met een Borst kanker vereniging.

Pink Ribbon?

http://www.ilovefashionnews.nl/2012/05/03/new-charity-collection-chakra-borstkanker-armbandjes/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb er meerdere dingen van begrepen. 1: bleek dat ze in de originele clip zelfmoord (probeerde) pleegde door haar polsen open te snijden. Dat werd natuurlijk afgekeurd waardoor het rode bandje als vervanging kwam.

Wat ik jaren geleden ook heb meegekregen is (2) dat dit werd geïnterpreteerd als symbool Van de 'pro-Anna's'. (Door henzelf of media geen Idee).
Pro-anna's: Dames die koste wat het kost zo dun mogelijk willen zijn tot op het punt van verwaarlozing. (Vrije vertaling). Anna komt van anorexia dacht ik.
Pro-Anna's dragen rode draad armbanden zodat zij bij het kijken ernaar zichzelf er aan herinneren en weer kracht krijgen. Ook heeft het de functie dat Anna's elkaar kunnen herkennen en zo steun aan elkaar geven. Let wel; pro-Anna's gaan echt ver, ziek ver. Dus wees gewaarschuwd voor een aantal schrikbarende foto's van jonge dames die zichzelf hebben uitgemergeld. Mocht je gaan googlen ;).