Waarom kan gevoel voor humor zo verschillend zijn per persoon?

Ik moet bv erg lachen op deze parodie van Ramses Shaffy door Andre van Duin maar mijn man vind het niks.

http://www.youtube.com/watch?v=lWqHoQ9myqk

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het valt mij op dat wij vrouwen...een ander soort humor hebben dan mannen.
Ligt vast aan de hormonen..ik heb geen idee..
Waar ik de humor van inzie...kan mijn man niet om lachen..en andersom net zo!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+

Andere antwoorden (6)

mensen verschillen gewoon van persoonlijkheid, en het gevoel voor humor is daar een onderdeel van.

ik ben het trouwens eens met je man ;)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+Ik vind hem ook lang niet altijd grappig hoor maar deze vond ik wel leuk.
Volgens mij ligt het aan de opvoeding, aan het soort gezin waaruit je komt, wat voor gevoel voor humor je hebt. De meeste gezinnen hebben hun eigen grapjes en kijken naar bepaalde cabaretiers en komieken, dit vormt je toch enigszins.
Bij mij thuis werd André van Duin super flauw gevonden en eerlijk gezegd kan ik slechts heel zelden om hem lachen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je groeit op in een bepaalde sfeer/cultuur. In mijn familie ging dat vooral om de subtiele, verfijnde humor, de platte of grove humor was uit den boze.
En daar hou ik nu nog steeds niet van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt, Iris09... Ik bevestig dat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef je me dan geen plusje? Xxx
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat antwoord klopt voor geen meter, maar wat je zegt wel... Dat je uit een hoge energie afkomstig bent...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
????
Humor laat je achtergrond zien... Laat zien vanaf welke plek je komt... Energetisch dan...

Neem je jezelf niet serieus, dan pas kun je om jezelf lachen...

Neem je een ander serieus, dan kun je alleen maar om een ander lachen en dus NOOIT over jezelf...

En dit snapt iedereen, maar dan zijn er ook nog mensen die zichzelf niet als persoon zien, die lachen om ALLES... Dit is de hoogste vorm van humor...

Toegevoegd na 4 minuten:
.

Geert Wilders en Rita Verdonk zitten te paten. Vraagt Balkenende: Waar hebben jullie het over? Rita zegt: We gaan de 3de wereldoorlog beginnen. We vermoorden 40 miljoen Moslims en één Tandarts.
Waarom die ene tandarts, vraagt Balkenende...Zie je nu wel, zeg Wilders tegen Rita Verdonk...Niemand maakt zich druk om die 40 miljoen Moslims!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het licht gewoon aan het karakter van die pesoon . ieder mens heeft een ander karakter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meer gereserveerde en nuchter personen:
Kijken eerst.
Analyseren dan.
En laten de grap dan aan zich voorbij gaan.