Hoe wordt je een bekende Nederlander?

Je kunt natuurlijk meedoen met talentenjachten zoals popstars of idols, maar er zijn veel BN-ers die zonder dat soort programma's bekend zijn geworden. Acteurs, nieuwslezers, presentators....
Hoe wordt je een bekende nederlander? Moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen qua uiterlijk of karakter?

Ik heb overigens niet de ambitie om BN-er te worden hoor :) Maar vroeg het me gewoon af.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is tegenwoordig bijna een kunst om geen beroemde Nederlander te worden; kijk toch uit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lukt me tot nu toe redelijk, al heb ik mijn 'five minutes of fame' niet kunnen voorkomen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me niks hoor... al die fans en handtekeningenjagers ;)

Het beste antwoord

De vraag is natuurlijk waaróm je echt beroemd wilt worden, en of dat echt je belangrijkste doel is.

Vroeger was beroemd zijn namelijk een zeker teken dat je goed was in je vak. Dat is het tegenwoordig alláng niet meer. Een enkeling is nog werkelijk talentvol, maar het gros van de ‘beroemdheden’ zijn gehypte middelmaatjes, die om de één of andere reden erin zijn geslaagd op te vallen in de media. Het aantal talentenjachten vandaag de dag is bijvoorbeeld niet meer op de vingers van één hand te tellen, en eigenlijk het aanzien ook al niet meer waard. Maar ook in programma’s waar je helemaal niks voor hoeft te kunnen weten mensen blijkbaar voldoende op te vallen om tot het ‘leger BN’ners’ te worden toegelaten. Iets onzinnigers en platvloersers kan ik me vrijwel niet voorstellen.

Als je iets echt heel goed kunt, zijn er vele manieren waarop je van je liefhebberij je werk kunt maken. Maar geen van die manieren garandeert dat je de mazzel hebt voor de grote massa door te breken en werkelijk beroemd te worden, zeker niet met je talent. Eerder het omgekeerde ; hoe idioter je openbare acties, hoe groter de kans dat iemand het oppikt. Maar als je echt goed bent en echt boven de massa uitsteekt, loop je zeker met Internet tegenwoordig inderdaad ook wel een kans opgepikt te worden op een positieve manier. Maar dat is dan bijzaak ; de hoofdzaak moet je passie zijn en je liefde voor je vak.

Overigens blijkt in de praktijk dat veel echt goede kunstenaars maar matig om weten te gaan met roem ; bij menig goede band dooft de inspiratie als er voor het grote publiek gewerkt moet gaan worden.

Je vak of kunst in die sector, oefen je uit met liefde en passie. Erkenning is geweldig en stelt je in staat er echt je beroep van te maken. Roem is een plastic laagje dat snel zijn glans verliest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helder en duidelijk!

Andere antwoorden (11)

Reclamejongens moeten geld kunnen verdienen aan je en als dat zo is hoef je niets te doen dan alleen maar naar reclamejongens te luisteren, die maken dan een bekende Nederlander van je...

Je hoeft er niets voor te doen en er bijna niets voor te kennen of te kunnen en je hoeft er zelfs niet goed uit te zien, maar wel alles aan reclamejongens overlaten, maar dan ook alles, de operaties en je agenda dat bepalen ze allemaal voor je...

Zo gaat dat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je heel goed bent in iets, dan kan je daar bekend mee worden. Acteur, voetballer, journalist etc.
Maar als je alleen maar bekend wilt worden om bekend te zijn, wordt het heel erg moeilijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het idee dat er ook BN-ers zijn die niet veel in hun mars hebben.... Gasten die wel eens bij Jenssen op de bank zaten bv Herman uit Idols of die Roef en Marianne... ze presteren niets en toch worden ze min of meer bekend. Of is dit door hun domme voorkomen?
Naja... tnx voor je antw in elk geval :)
itsme
14 jaar geleden
Die willen dus alleen maar bekend worden. Maar dat valt heel erg tegen als er daarna helemaal niets meer uit hun koker komt... dan is de bekendheid snel over en vallen ze in een diep gat.
Door beroemd te worden op het internet.
Ik denk dat dat de makkelijkste manier is om beroemd te worden.
Dit kan je doen door originele, gekke, rare of leuke filmpjes te posten.
En wie weet wordt jij net zo beroemd als Smosh, Nigahiga, Fred, Onision, Shane Dawson, Tay Zonday en niet te vergeten Esmee Denters!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
itsme
14 jaar geleden
huh? wie zijn dat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uuhm..
Ja oke, misschien zijn ze niet zo heel bekend.
Maar er zullen zeker meer dan een miljoen mensen zijn die een van de bovenstaande personen kent.
Maar heb je nog nooit gehoord van "Chocolate Rain"?
Of misschien kom je gewoon niet zo vaak op youtube?
Door talent; en door dat ten toon te spreiden. Maar ook roem vergaat. De vraag is of je er mee om kunt gaan. De geschiedenis leert dat er ook nadelen aan zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je talent hebt met wat je doet, en er is voldoende vraag naar het product dat je te bieden hebt, dan kan je erg bekend worden.

de juiste connecties hebben of opgevallen worden door een bn'er of medewerker van radio tv etc magazine etc kunnen ook een positieve bijdrage leveren.

Je kan ook een uitgesproken mening hebben, bijv. G. Wilders, Pim Fortuin etc.

Je kan ook verkeerd in het nieuws komen te staan waardoor je ook bekend zal worden. Alleen dan wordt je denk ik niet erg geliefd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door te proberen zoveel mogelijk bekendheid te genereren. Dat kan door onzinnige acties waarmee je kranten haalt (neem bijvoorbeeld Johan Vlemmix die voornamelijk beroemd is door onzinnige acties), door talent te hebben voor bijvoorbeeld acteren, zingen of sporten.

Een knap koppie kan helpen, maar als ik zo naar een Gordon en een Paul de Leeuw kijk, is dat niet bepaald echt een vereiste.

Het grappige is dat als je eenmaal een bekende Nederlander bent, je ongetwijfeld de vraag gaat stellen hoe je het beste niet herkend kunt worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In veel gevallen gaat dat van vader op zoon en van moeder op dochter en hoef je daar niks voor te kunnen of te kennen. Als je zo'n kruiwagen hebt, bent je al gauw een BN'er. Zo vader, zo zoon. Ze groeien op met de rode loper die ze naar première's voert en gratis voorstellingen en later, als ze groot zijn, krijgen ze een baantje bij de tv. Brandsteder, Krabbé, Paay enz. enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door afwijkend te zijn van de rest, lef en spontaniteit te tonen, maar tegelijkertijd ook emoties los te kunnen brengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag naar bekende Nederlanders lijkt het aanbod te overtreffen, maar misschien kan dat ook niet anders met zoveel Nederlandse televisiezenders...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja maar hoe wordt je een bekende nederlander was mijn vraag?
Posititief of negatief? bekend?

Negatief is zo gebeurt. Duurt alleen vaak kort
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles kan eigenlijk.
Door je arrogantie, schoonheid, talenten, vrolijkheid.
Eigenlijk is het een kwestie van geluk.