Heeft slash (Saul Hudson) het conservatorium gedaan?

Saul Hudson ook wel als Slash, is een Brits-Amerikaans muzikant. Hij is de voormalige leadgitarist van de Amerikaanse rockband Guns N' Roses, waarin hij speelde van 1985 tot 1996. Later vormde hij Slash's Snakepit en was hij medeoprichter van Velvet Revolver.

Als Slash niet het conservatorium heeft gedaan, heeft hij dan andere diploma's?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt er rustig vanuit gaan dat hij geen conservatorium heeft gedaan. Er zijn talloze links op internet te vinden, naar zijn biografie, en al die links komen niet verder dan dit verhaal (hier uit wiki)

"Na het besluit een band te vormen met zijn vriend Steven Adler, besloot Slash basgitaar te gaan spelen omdat Adler zichzelf als leadgitarist bestempeld had. Slash ging naar de Fairfax Music School en vertelde de receptioniste dat hij basgitaar wilde spelen. Die tijd ontmoette hij zijn leraar Robert Wolin. Wolin vertelde hem dat hij een eigen basgitaar nodig had als hij wou leren spelen. Slash ging naar huis en vroeg zijn oma om een gitaar. Zij gaf hem een enkelsnaars flamencogitaar. Nadat Slash Wolin “Brown Sugar” hoorde spelen op zijn gitaar besefte Slash dat de gitaar zijn roeping was."

Dat hij geen conservatorium heeft gedaan, zegt natuurlijk niets over zijn kwaliteiten als artiest, maar je kunt er best vanuit gaan, dat als dat wel het geval geweest zou zijn, dat op sites over Slash te vinden zou zijn, omdat dat interessante informatie is. Alle bronnen komen met hetzelfde verhaal van de receptioniste en de switch van basgitaar naar gitaar.

De vraag is nu, wat voor instelling die "Fairfax Music School" was, en wie zijn leraar Robert Wolin was. Over Robert Wolin is niets te vinden, en de Fairfax Music School lijkt ook geschiedenis te zijn, die je zou kunnen vergelijken met de Nederlandse situatie: 30 jaar geleden waren er tientallen muziekscholen, die nu allemaal verdwenen zijn, of een totaal andere opzet hebben.
Deze link geeft aan dat de Fairfax Music School niets meer is dan een locatie. D.w.z. een gebouw waar in min of meer ongeorganiseerde vorm muziekles wordt gegeven, door privé-docenten.
http://jordankitts.com/lessons