Wat heeft meneer Cactus (Peter Jan Rens) met muziek? (zie toelichting)

Ben op dit moment met vrienden Ik hou van Holland aan het spelen en het valt ons op dat er al twee keer een vraag met betrekking tot meneer Cactus of de Meneer cactus show onder de categorie muziek gesteld wordt. Wat heeft die man dus met muziek?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

De Grote Meneer Kaktus Show was een Nederlands televisieprogramma voor kinderen van 3-6 jaar, wat in de periode 1986 – 1993 werd uitgezonden. Het had een grote herkenbaarheid met een drietal vaste karakters en een vaste formule. Dit zorgde ervoor dat het een zeer aantrekkelijk en succesvol kinderprogramma was.
In de eerste ronde zong het publiek ‘Het Grote Meneer Kaktus Lied’, kwamen de karakters op en was er een stukje slapstick. In de vierde ronde werd een ingezonden tekening of brief beloond met een Prik van de Kaktus, en het bijbehorende lied werd gezongen. Na de laatste ronde, de vijfde, kwam er een podium waar een kind (een nieuw talent) met Mevrouw Stemband een liedje zong wat voor de gelegenheid was gecomponeerd, en wat ging over een door het kind opgegeven onderwerp. Ter afsluiting werd ‘Het Grote Meneer Kaktus Lied’ nogmaals gezongen.

Liedjes waren dus een vast onderdeel van de show, altijd op hetzelfde moment. Waarschijnlijk zullen degenen die als kind ernaar gekeken hebben zich de twee vaste liedjes wel herinneren. En daarom is het handig om met die muziek aan het programma terug herinnerd te worden.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ha, die Anna85;

Ik denk dat meneer Kaktus met muziek een (bescheiden) bron van inkomsten heeft.