"The Edge" is een bijnaam voor Dave Evans, die hij heeft gekregen van Bono Vox (ook een bijnaam). Hij kreeg die in de tijd dat die 2 samen bij een nogal gelovig clubje (Shalom Tigers) zaten. Bono kwam op de naam toen hij langs een winkel liep die "The Edge" heette. (ik meen een ijzerwinkel, maar ik ben 't boek waar 't in staat kwijt). Bono moest daarbij denken aan bepaalde eigenschappen van Dave, zoals Dave's scherpe verstand, de manier waarop hij dingen observeerde, maar inderdaad ook op de hoekige vormen van zijn gezicht.

Edge heeft hetzelfde gedaan door Paul Hewson de bijnaam "Bono Vox" te geven, aan de hand van een winkel voor gehoorapparaten, genaamd "BonaVox Hearing Aids".

(Wikipedia zegt slechtsdat de bijnaam is gebaseerd op zijn neus, maar die informatie is onjuist, of in elk geval zeer onvolledig.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben dan benieuwd wat je bron is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Boeken (geschreven met input van de bandleden zelf) die ik helaas niet meer tevoorschijn kan toveren. Ik ben ze kwijt en weet de titels ook niet meer. Hier is wel iemand die in elk geval aangeeft dat het om meer dan alleen z'n neus gaat: http://www.world4all.nl/U2/theedge.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was het een boek of een mag zoals Guitar Player Magazine?
Het gaat wel om '10' punten weet je...haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het waren 2 boeken, waarvan 1, zoals ik al zei, met input van de band zelf omtrent dergelijke zaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou vooruit dan!
:)

Andere antwoorden (1)

The Edge is de bijnaam van gitarist David Howell Evans en is gebaseerd op de vorm van zijn neus.