Omdat ze daardoor herkenbaarder wordt. Mensen onthouden bijvoorbeeld eerder de naam 'Snoop Dogg' dan 'Calvin Cordozar Broadus Jr.'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
om het beter te laten klinken en/of het internationaal uitspreekbaar te maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of omdat er al een artiest is die zo heet; bv meerdere personen die Jan Smit heten zal je in Nederland snel vinden. Of iemand die zijn eigen naam, die ook toevallig de jouwe is, als merk heeft vastgelegd; krijg je juridische problemen als je ook onder die naam optreedt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dan kan je niet zo makkelijk achterkomen waar ze wonen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hoort bij hun image.
12 jaar geleden
Omdat hun echte naam niet echt lekker klinkt.Bijvoorbeeld:
De echt naam van Lady Gaga is Stefani Joanne Angelina Germanotta.
Niet echt geschikt als artiestennaam hè?
En zo zijn er echt veel voorbeelden.
Vaak wordt het artiesten aangeraden door managers en platenmaatschappijen om hun naam te veranderen.
Het klinkt dan ook commerciëler en verkoopt zelfs beter.
Voor een platenmaatschappij is een zanger of zangeres gewoon een product dat verkocht moet worden en daar hoort een geschikte naam bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stefani Joanne Angelina Germanotta oftewel: SJAG :D