Volwassene artiesten worden betaald met geld voor hun optreden, maar hoe zit dat dan met kinderen die optreden?

B.V Lady Gaga doet een optreden en krijgt er geld voor maar B.V Ralf is nog een kind en zal niks aan zo veel geld hebben! Hoe zit dat dan??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ralf Backenbach is van 4 oktober 1995, een snelle rekensom leert dat hij nu 15 is, inderdaad nog een kind.

In Nederland mag je werken vanaf je 13e jaar. Daarónder zijn er regels aanverbonden om kinderarbeid te voorkomen.
http://lexius.nl/beleidsregels-inzake-ontheffing-verbod-van-kinderarbeid
"Bij het verlenen van een ontheffing voor het verrichten van niet-industriële arbeid van lichte aard door een kind van 7 tot en met 12 jaar wordt in acht genomen, dat dat kind: 2.B. niet langer dan 7 uren per dag en 12 uren per week arbeid verricht."

en op http://zakelijk.infonu.nl/banen/58773-vanaf-welke-leeftijd-mogen-jongeren-werken.html stond het volgende:

"Dit is afhankelijk van de leeftijd en het tijdstip. Op schooldagen mag er minder gewerkt worden dan op vrije dagen. Jongeren van 13 en 14 jaar mogen op schooldagen maximaal twee uur werken. In de vakantie mogen ze vakantiewerk verrichten met een maximum van zeven uur per dag en vijf dagen achtereen. 15 jarigen mogen in de vakantie maximaal veertig uur in de week werken en maximaal acht uur per dag. Jongeren van 16 en 17 jaar mogen in de vakantie maximaal vijfenveertig uur in de week werken. Voor alle jongeren geldt, de tijd dat ze op school zitten, wordt meegerekend als arbeidstijd."

Hoe het zit met wat ze verdienen, ONDER deze leeftijd en wie dat geld beheerd zijn waarschijnlijk de ouders zelf.

Ik weet niet hoe het zit met Ralf zijn Ouders en hoe hun het hebben geregeld met hem, maar ik mag aannemen dat hij een deel van het geld gewoon zelf mag houden, een behoorlijk bedrag opzij moet zetten voor zijn toekomst. In elk geval heeft hij alle recht om dat geld zelf te houden en hebben zijn ouders alle recht om hem advies te geven hoe hij met zijn eigen geld om moet gaan.

Hij verdient dit via Twilight Entertainment
http://www.twilight-entertainment.nl/Ralf-boeken?gclid=CITsuL2v1agCFUOHDgod-i5s5g

Tijdsduur: 30 min.
Geluid: incl. tot +/- 350 pers.
Prijs: € 3.475,00

En inderdaad, vergeleken met Lady Gaga geen miljoenen, maar voor een 15-jarige is bijna 3500 (!!) euro behoorlijk veel geld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker voor een halfuurtje..! Nou zal daar ongetwijfeld nog wat vanaf gaan voor de manager, de man van het geluid, enzovoorts, maar dan nog!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Super goed antwoord!!

Andere antwoorden (1)

Ook Ralf krijgt gewoon betaald
vaak zet men dat op een rekening waar een kind pas vanaf hun 18 bij kan tot die tijd zijn zijn ouders de enige die aan die geld kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
...mmmm....daarom moet mijn dochter zo snel mogelijk optreden!
:P
En m'n zoon die drumt....haha...we worden rijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahaha nou misschien moet ik dan ook maar aan kinderen gaan beginnen:D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
..geldwolf...:D