Kan Charlie Sheen opgepakt worden omdat hij op twitter plaatst dat hij cocaine gebruikt?

Toegevoegd na 9 minuten:
de vraag is hierbij niet of hij uiteindelijk veroordeelt kan worden maar of er nu door enkel deze uitlatingen een vervolging tegen hem kan worden ingesteld.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

In Nederland niet, in de VS wel.

Toegevoegd na 37 seconden:
Een bekentenis zonder materieel bewijs heeft in Nederland geen waarde. In de VS ligt dat anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Nederland hoeft de verdachte niet mee te werken aan zijn eigen veroordeling. Dus zo een bekentenis op zichzelf staand heeft geen kracht. Het is wel een aanwijzing. Indien er getuigenverklaringen zijn over daadwerkelijk bezit dan ligt de zaak heel anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als nathan zegt dat hij aan de teringzooi gaat
doet hij dat gewoon lekker
laat die man lekker met rust

groetjes
Bronnen: