Waarom zitten zoveel mensen te janken om Michael Jackson?

Er sterven dagelijks duizenden mensen omdat ze niet genoeg te eten hebben, of aids o.i.d. hebben.
En mensen zijn in rep en roer als MJ dood gaat.
Is hij God ofzo?
Wat bezielt somminge mensen dat ze zo doen??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je je antwoord wel nu heb..effe voor de toevoeging niet elke mens behaalt die waardering lees hier verder misschien klopt of niet maar zit wel zeker wat in :) http://nl.wikipedia.org/wiki/Karma
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom huil jij wel als je opa doodgaat en niet als er 20 mensen omkomen bij een busongeluk in Roemenië? Zelfde principe.

Antwoorden (15)

Omdat ze hoopten dat er nog meer albums van deze perfectionistische artiest zouden uitkomen waar ze van kunnen genieten.

Toegevoegd na 33 seconden:
En omdat ie een dramatisch leven achter de rug had.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij hebben deze mensen allemaal last van het "triple A syndrome" (aandacht,aandacht,aandacht)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar kun je wel eens heel goed gelijk in hebben!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Triple A: die houden we erin!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat te denken van allerlei mensen die hem "goed gekend" hebben. Zo was er ook een Nederlander bij. Maar op allerlei vragen van de interviewer kon hij eigenlijk niets zeggen. Ja, die heeft hem goed gekend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vrije interpretatie van het werkelijke AAA syndrome?
http://en.wikipedia.org/wiki/Triple_A_syndrome
omdat ze fan waren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat niet iedere dag een wereldster sterft van dit caliber...

En omdat dit nu eenmaal gebeurd als mensen overleiden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de trein van Den Haag naar Amsterdam rijdt overleiden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahahahahahahaha
Nee, hij is zeker geen God. Maar hij stond wel op een enorm voetstuk. Met zijn voorbereidingen op zijn afscheidstournee had niemand verwacht dat dit zou gebeuren. Iedereen kent Michael Jackson, van jong tot oud, dus het breng een shock-effect teweeg.

De mensen die dagelijks sterven van honger en dorst kennen we niet, want ze hebben voor ons geen gezicht. Daarom staat het (onterecht en pijnlijk genoeg) verder van ons af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat hij voor velen vertegenwoordigen wat ze zelf niet konden zijn.. omdat velen zich met hem vereenzelvigden en het daarom voelt alsof familie is overleden.. omdat hij voor velen een verhaal vertelden dat ze zelf niet onder woorden konden brengen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk heb je helemaal gelijk, maar....het is nu eenmaal zo dat mensen iemand kunnen gaan bewonderen.
En meestal bewonderen ze die iemand met een reden. Michael kon geweldig zingen en ontroerde veel mensen met zijn uitstraling!
Hij heeft op die manier veel mensen gelukkig gemaakt, gewoon door te zijn wie hij was! Natuurlijk werd het hartstikke
commercieel allemaal en waren Michaels benen niet altijd even sterk om deze weelde te dragen.
Maar toch, hij was een uitzondering, zoals veel van die mensen een uitzondering zijn. Het is even erg zo niet erger dat al die andere mensen sterven, maar zij hadden niet die impact op de wereld. Dat zou eigenlijk wel moeten trouwens...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je ermee bent opgegroeit en hij met vele behandelingen enz. al veel in het nieuws kwam.

Mensen vonden hem een aardig persoon en wouden meer muziek van hem horen , hij heeft een slechte jeugd gehad en zelf ik vindt het zielig dat hij niet oud kon worden.

( al is het beter dat die gegaan is , want hij werdt bijna verplicht om die optredens te doen.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij was denk ik voor veel mensen een persoon met wie ze zich vereenzelvigden en als zo iemand dan sterft beseft men zijn eigen vergankelijkheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen idee waarom mensen dat precies doen bij iemand die ze niet eens echt kennen
maar als je fan van iemand bent en die persoon is er niet meer dan voelt dat denk ik als een persoonlijk verlies
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat iedereen het erg vind als er iemand dood gaat. En iedereen vind het erg als er mensen met hongersnood en aids e.d dood gaat. Maar voor een mens zit er verschil tussen bekend en onbekend. Het raakt je meer als het om iemand gaat die je kent. In je omgeving of een bekend iemand.

Zeg jij bent het centrale punt met om je heen twee rondjes, een grote en een kleine. In die kleine rondje zitten allemaal draadjes de mensen om je heen vrienden, famile, kennissen enz. Dit zijn de dikke draadjes. De mensen die je kent maar niet persoonlijk zijn dunne draadjes. Die draadjes zijn allemaal mensen waarmee je op welk vlak dan ook iets mee hebt. Liefde, vriendschap muziek of wat dan ook. Dit raakt jou als er wat met die personen gebeurt. hoe dik dat draadje is voor jou maakt uit hoe erg je het raakt.

Het grote rondje zijn de rest van de mensen met mini draadjes. Je vind het erg dat hun dood gaan maar je hebt er persoonlijks niks mee. Ook per persoon is dat anders.

Zo zie ik dat. Dus mensen die het erg vinden dat MJ dood is zijn geen domme mensen. Bij hun zit MJ inhet kleine rondje en bij jou in het grote. Niks mis mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat mensen het heerlijk vinden om zichzelf te profileren.

Je ziet ze lol maken in groepen, en zodra de camera in de buurt komt beginnen ze aangedaan te huilen dat ze Michael nu al missen!
Hou toch op.

En dan gaan we met z'n allen condoleanceregisters volschrijven. Dat we zo meeleven met de familie enzo.

Het is mijns inziens weer eens een fijne gelegenheid om aandacht te trekken en mee te zwelgen in zogenaamd massaverdriet.
Dat vinden mensen nu eenmaal lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iemand waar je zoveel van kent en weet, sterft, voel je je daar persoonlijker bij betrokken dan bij een wildvreemde. Veel mensen identificeerden zich met MJ en keken op tegen de prestaties die hij verricht heeft in zijn leven. Dat geeft aanleiding tot rouw in meer of mindere mate.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is met Michael Jackson niet IEMAND gestorven, maar IETS: de jeugd van een helemboel mensen eindigt met de dood van Jackson.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat hij zo'n wereldster was, de beste entertainer sinds tijden.. Als zo iemand overlijd, mist er een mooi persoon op de wereld. Maar inderdaad, veel mensen staan er n iet bij stil dat er meer mensen overlijden, en dat dat minstens even erg is.. Goeie vraag!