Waarom is Michael Jackson de King of Pop?

Michael jackscon is een paar uur geleden overleden aan een hartstilstand. Heftig!

http://news.google.com/news?q=michael%20jackson
http://www.tmz.com/2009/06/25/michael-jackson-dies-death-dead-cardiac-arrest/
http://www.tmz.com/2009/06/25/michael-jackson-rushed-to-the-hospital/
http://digg.com/celebrity/Michael_Jackson_Dead_on_50

Voor mij is hij nog steeds de King of Pop.

Don't Stop 'Til You Get Enough
http://www.youtube.com/watch?v=4_hz2am90Hk

Bad
http://www.youtube.com/watch?v=uG5NhkxQJQc

Beat It
http://www.youtube.com/watch?v=Uqxo1SKB0z8

Waarom is hij voor jou de King of Pop?

Thriller
http://www.youtube.com/watch?v=9Xs9OQHpwDE

Billie Jean
http://www.youtube.com/watch?v=En-cHBv7UpA

ABC
http://www.youtube.com/watch?v=MYx3BR2aJA4

I want you back
http://www.youtube.com/watch?v=VfJu_Bom2sA

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.2K

Antwoorden (9)

Voornamelijk vanwege zijn bijdrage aan de popmuziek. Hij heeft er natuurlijk zo ongeveer zijn hele leven aan gewijd en is met een heel breed scala aan popmuziek-soorten bekend geworden en eigenlijk vrijwel altijd gebleven.
Het was op zijn minst een bijzondere man, met een nogal verknipte jeugd, veel te jong veel te beroemd, verafgood en verguisd, en een normaal leven heeft er voor hem, minder dan voor enig andere popster, eigenlijk nooit ingezeten.

Ik was geen fan maar had ook geen hekel aan de man ; ik was niet razend gek op zijn muziek maar heb er wel bijna alleen maar goede herinneringen aan. Het is toch wel iemand uit mijn tijd, een stukje van mijn jeugd zo je wilt die is overleden, en dat geldt natuurlijk voor heel veel mensen, maar voornamelijk voor de fans. De verslagenheid is daar enorm.

Toe hij ergens in de jaren 80 tot King of Pop werd verklaard vond ik dat een beetje over the top, maar nu hij is overleden zie ik toch wel dat hij een grotere stempel op de wereld en dde muziek heeft gedrukt dan ik me realiseerde. Volgens mij is er de afgelopen bijna 40 jaar gene popster meer overleden die zo'n indruk heeft achtergelaten - en als Elvis de King of Rock en Roll was, heeft Jackson zijn titel van King of Pop zeker verdiend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
stel je voor dat iedere Nederlander 3x hetzelfde album van een artiest zou hebben? dat zou gek zijn. Toch heeft Michael Jackson van Thriller 47 miljoen exemplaren verkocht. sinds de jaren 80 heeft zijn muziek enorme invloed gehad op het algemene muziek verloop. Als je dat kunt bewerkstelligen, kun je toch redelijk terecht de King of Pop worden genoemd. Maar, vlak naast zijn schrijf en zang kwaliteit ook zeker zijn dans kaliteit niet uit. Iedereen weet wat een Moonwalk is. En het kruis grijpen en op de tenen staan zie ik ook nog steeds geimmiteerd worden.

wat steeds minder mensen herinneren, is de strijd die hij begonnen was tegen onrecht: honger, AIDS, discriminatie. ik denk dat er veel gegadigden zijn voor de nieue King of Pop, maar van mij mag die titel uit respect nog wel even bij Michael blijven.

overigens betreur ik ook de berichtgeving weer eens: hij liet drie kinderen achter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanwege zijn bijdrage aan de popmuziek. Wat Elvis voor de rock-en-roll was, was Michael voor de pop. Excentriek, maar met recht de king. Triest einde zo. Michael Jackson: always in my heart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behalve dat hij hit na hit scoorde was hij ook de "uitvinder" van de videoclip en trendsetter met zijn moonwalk.
Hij heeft ook het record op zijn naam staan van de duurste videoclip (Scream: $ 7.000.000)

Toegevoegd op 26-06-2009 08:14:23
overigens, nu ik de berichten en reacties -wereldwijd- lees is het ook hier weer: over de doden niets dan goeds......;0
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Michael Jackson introduceerde de overtreffende trap in de popcultuur. Thriller was het best verkochte album aller tijden. Qua choreografie, videoclips, show en zang is hij een waar fenomeen.

Als je vanaf je 4e jaar zo intens en baanbrekend bezig bent met popmuziek, verdient dat zeker de titel King of Pop. En zoals Elvis zelfs na zijn dood nog steeds King of Rock 'n Roll is, vind ik dat Michael Jackson absoluut King of Pop is en moet blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoorde vanochtend op het nieuws dat hij op een bepaald moment zichzelf tot King of Pop kroonde.
Dat zou dan dus de reden zijn...

Toegevoegd op 26-06-2009 08:59:37
Voor mij is hij gewoon een goeie artiest. Er zijn vele goeie artiesten die allemaal een enorme bijdrage leveren aan de popmuziek. Ik vind niet dat er eentje boven de andere uitstijgt. Ze hebben allemaal als het ware hun eigen werkgebied.
Wat wel waar is, is dat hij wel erg veel werk, en ook bijzonder werk heeft geleverd. Maar dat is inmiddels wel al jaren geleden. Het zou dus mooi zijn als er nu een ander King (of Queen) of pop zou zijn, omdat die persoon op dit moment meer toevoegt aan de popmuziek dan Michael.

Ik wens zijn familie, vrienden en kennissen, evenals alle fans, veel sterkte met hun verlies.
Eerlijk gezegd doet het mij niet zo veel. Ik had meer moeite met Willem Ruis en Lady Di.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vond het een enge vent vanwege zijn volledig kunstmatige uiterlijk en dat ie niet van kleine kindjes kon afblijven, kan me niet schelen of je dan een miljard LP's heb verkocht of honderd. En nou niet aankomen dat ie nooit veroordeeld is want je weet wel beter, Laat onverlet dat het heel erg is voor diegenen die van hem hielden, ik mis er niks mee.

Toegevoegd op 26-06-2009 09:46:37
tsja minduimpjes.........de waarheid is hard he? En daar aan toegevoegd dat we van de doden alleen maar goede digen onthouden........ objectiviteit is een schaars goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1. Het is gewoon een eerlijk antwoord over wat jij erover denkt. Kan me voorstellen dat mensen het er niet mee eens zijn.
Ik ben geen MJ-fan, maar moet toch toegeven dat na Michael Jackson en Madonna ik geen artiesten kan noemen die eenzelfde hebben teweeggebracht in de popcultuur. Maar het kan zijn dat ik langzaamaan oud wordt he ;-)

Voor MJ en Madonna waren er de Beatles, Queen, Abba en The Rolling Stones, en daarvoor weer Elvis Presley en daarvoor de giants of Jazz die hetzelfde presteerden.

Er zal echt wel een nieuwe King of Pop opstaan, die net als Doe Maar hier lokaal de boel op zijn kop gaat zetten. Maar vooralsnog is dat niet gebeurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Michael Jackson heeft goede muziek gemaakt. Maar allemachtig, wat een media-aandacht weer allemaal!

Te veel tv- en radio-uitzendingen worden aan hem gewijd.Het lijkt of de wereld op het punt staat te vergaan! Dit gaat toch gewoon nergens meer over.