Toen zijn vader stierf in 1737 bezocht Leopold Mozart ede benedictijnse universiteit in Salzburg waar hij vanaf 1735/37 filosofie studeerde. Hij schijnt hier ook rechten te hebben gestudeerd.

Omdat hij vaak afwezig was, een rebellerig karakter had, en vanwege financiële problemen moest hij zijn academische opleiding in 1739/40 afbreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mozart heeft niet echt "gestudeerd", in de betekenis, dat hij een opleiding heeft gevolgd. Als kind kreeg hij les van zijn vader Leopold, en al vrij snel bleek dat hij en ook zijn zusje wonderkinderen waren. Vooral Wolfgang was uitermate getalenteerd, speelde prachtig piano en viool, en componeerde uitzonderlijk goed voor iemand die nog zo jong was.

Het gevolg was, dat het arme ventje door zijn vader lang is rondgesleurd door heel Europa, om overal zijn kunstjes te vertonen. Een van die reizen heeft zelfs 3 jaar geduurd; een trip door o.a. Engeland, Belgie en Nederland.

Mozart heeft dus niet echt "gestudeerd", maar nadat de muzikale basis was gelegd door zijn vader, heeft hij zichzelf ontwikkeld, met een voor iedereen vast te stellen, bijna ongelooflijk resultaat. Jammer dat hij maar 35 jaar oud is geworden.