Wat voor een stem heeft Kim Feenstra? Hoe is die volgens de juiste termen het beste te beschrijven?

Toegevoegd na 2 uur:
Ik hoef haar levensverhaal niet te weten. Ik bedoel de beschrijving van haar stem

hoog/laag/hard/zacht/nasaal/oraal
Waar word haar stem het meest gevormd. Borst, buik, neus, mond.

Dus meer in de logopedische omschrijving.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou inderdaad!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ergens gelezen dat het gehoor van Kim Veenstra niet optimaal is.
Dit zou eventueel een verklaring kunnen zijn dat haar stemgeluid voor anderen wat vreemd over kan komen.
Amadea
13 jaar geleden
Het stemgeluid van slechthorende mensen klinkt meestal anders dan die van goed horenden. De stem klinkt vaak wat gespannen, onvast en soms ook hees. Dit komt omdat ze ook hun eigen stem slecht horen.
Doordat Kim Feenstra zichzelf niet goed kan horen kan ze haar stemgeluid niet goed 'bijstellen', zoals horenden dat wel kunnen.

Het beste antwoord

Zoals ik haar hoor praten in dakloos en in andere programma's heeft ze een kinderlijk stemmetje. Niet alleen de de stem maar oo de intonatie. Met mijn ogen dicht zou ik daar een kind van een jaar of twaalf, dertien bij denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De stem van iemand die in Friesland is opgegroeid en als gevolg van een ongeluk slechthorend is. Ze praat daardoor Nederlands met een Fries accent en doordat ze haar eigen stem nauwelijks hoort heeft die een vrij scherpe monotone klank.

Toegevoegd na 3 minuten:
Oh, ik lees nu dat ze in Groningen is geboren. Dan zal het een Gronings accent zijn....

Toegevoegd na 16 minuten:
Dat ongeluk gebeurde toen ze acht maanden oud was. Haar ouders zaten voorin de auto en zij achterin. fZe kregen zó'n klap dat Kims gehoor is beschadigd.
Amadea
13 jaar geleden
Kim Feenstra Feenstra is slechthorend aan beide oren, door een ongeluk dat ze als kind had. Hierdoor klinkt haar stem wat apart.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zojuist een fragment van haar op Youtube bekeken, ik kan verder niks bijzonders aan haar stem ontdekken. Ze is ook een model, en geen zangeres, dus wat voor relevantie heeft haar stem?