heey ik ben 18 jaar en ik wil heel graag een flimster worden ik wil daar alles voor doen maar het probleem is ik heb een leerachterstand:(

hey ik ben 18 jaar en ik wil heel graag een filmster worden ik wil daar alles voor doen maar het probleem is ik heb een leerachterstand dus wat moet ik doen ken iemand mij helpen wand ik wil al toen ik klein was een sterworden maar werk altijd af gekraakt door mensen haal je niet ben je dom voor en dan voel ik me zo rothe wie ken mij helpen echt waar maar ja het is zo moeilijk om dat te halen maar ik geef het niet op ik doe daar alles voor heeft iemand tips

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (8)

Natuurlijk kan dat! Pak gauw je vaders videocamera, en doe je eigen stunts zelf, upload je filmpjes op Youtube en je bent binnen de kortste keren een filmster..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat je audities doet, wellicht eerst voor figurant, maar dan word je wel opgewerkt. Neem bijna alles aan, dan krijg je meer ervaring.
Een leerachterstand hoeft geen probleem te zijn, je moet echter wel in staat zijn om teksten e.d. te onthouden. Probeer te werken aan dingen als articulatie en uitspraak, dat helpt.

Blijf proberen, maar zorg ervoor dat je tegelijk ook bezig bent om je op de toekomst voor te bereiden. Als je geen opleiding hebt, zit je over 10 jaar werkloos thuis, als het niet lukt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom een min? Wat is er mis met dit antwoord?
Als je er zo zeker over bent, gewoon audities doen. En anders naar een toneel school. Om daar het vak te leren.
Je zult wel je leerachterstand weg moeten werken, en de taal goed beheersen.
Ik bedoel dit laatste totaal niet lullig. Maar zoals je het hierboven typt is het lastig om serieus over te komen in zon wereld waar alles qua kwaliteit erg hoog staat.
Als je het echt wil, en je zet je zinnen erop. Dan moet je jezelf kunnen pushen om goed te leren, naar een toneelschool te gaan, en proberen rolletjes te krijgen in films, niemand wordt van 1 op andere dag een ster, daar gaan jaren overheen :).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is heerlijk om een droom te hebben. Jouw droom is filmster worden. Helaas zal niet iedereen die dat wil het ook echt worden. Mocht het onverhoopt niet lukken om je droom waar te maken denk er dan ook over na wat je dan wilt gaan doen. Dus wat is je "tweede keus". Want wat je graag wilt in het leven lukt niet altijd. Hoe goed je ook je best doet. Je zult dus iets achter de hand moeten hebben hoe je dan je geld wilt verdienen.

Praat eens met een goed castingbureau. Deze bureaus leveren mensen voor de filmindustrie, reclames, TV e.d. Vraag daar eens wat je kansen zijn en wat je daarvoor moet doen. Of kijk eens bij een opleiding voor film of toneel.

Wees wel reeel. Als mensen "uit het vak" eerlijk tegen je zeggen dat je de specifieke kwaliteiten mist om filmster te worden (wat overigens heel hard werken is!) dan is dat heel jammer maar dan zijn er nog genoeg andere kwaliteiten over die je ergens anders wel kunt inzetten. Kies dus dan werk dat goed bij je past en je plezier geeft. Dan wordt je gewoon een "ster" in je eigen vak! (-; Is ook niks mis mee.

In ieder geval heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stop om te beginnen met tegen jezelf te zeggen dat een leerachterstand een probleem is. Als jij in jezelf gelooft, welk recht hebben anderen dan om dat niet te doen?
Een probleem hoeft daarnaast geen blokkade te zijn om je ultieme doel te bereiken, het is hoogstens een uitdaging. Een man als Chris Burke heeft zich ook nooit laten tegenhouden door zijn 'achterstand'.
Ga er gewoon voor! Laat zien wat je kan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat heb je al gedaan om je droom werkelijkheid te laten worden? Heb je al bij een toneelclubje gezeten, een acteercursus gedaan of een musicalklasje gevolgd? Heb je al meegedaan met schoolproducties, heb je al spraak- en zanglessen gehad? Heb je al contact gehad met een castingbureau en sta je al ingeschreven als figurant?
Dit zijn allemaal manieren om te kijken of je talent hebt, om jezelf te oefenen, om te ontdekken of ster-zijn wel echt jouw grote droom is en om verder te komen. Dus ga er voor.

Misschien is het ook goed om je verwachtingen een beetje realistisch in te steken. Ster worden is een mooi doel (als een stip op de horizon), maar als je nu al niet blij wordt van acteren, op het toneel staan en teksten uit je hoofd stampen, dan kun je het gerust vergeten. Dus begin klein: houd die droom in je achterhoofd en ga de dingen doen die je nu al kunt en waar je van kunt leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste ...., Een ster worden willen veel mensen. Er zijn veel kwaliteiten voor nodig.
Als je van jezelf een ster-in-de-dop bent, dan kan je worden ontdekt, dat kan, maar het hoeft niet.

Maar eerst moet je gewoon je huiswerk op school maken, je moeder helpen, naar school fietsen en alle dingen doen die gewone mensen ook doen, en sterren eerst ook hebben gedaan, voor ze een ster werden.

Weet je al waar je goed in bent? Dat talent moet je eerst bij jezelf ontdekken. En daaraan werken, naast alle gewone dingen die er in het leven worden gedaan.

Een mooie droom is nooit weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke, je hebt een leerachterstand. Nou, en? Dat hoeft geen probleem te zijn. Sylvester Stallone heeft een spraakgebrek, daarom deed hij actie films, en geen films waarin hij veel moest praten. Tom Cruise is dyslectisch, heeft dus een leesprobleem. Hij maakt films waarin hij veel moet praten, en dan probeert hij zijn teksten uit zijn hoofd te leren terwijl iemand anders ze voorleest.

Er zijn heel veel acteurs op de wereld, maar er zijn maar weinig mensen die echt bekend worden. Als je iets wilt bereiken in de filmwereld, dan zal je onderaan moeten beginnen en niet meteen te hoog grijpen. Je kunt beter een goede amateur zijn dan een slechte professional.

Je hebt een leerachterstand, schrijf je. Betekent dat voor jou ook dat je op speciaal onderwijs zit? Dan kan je met je leraren praten over wat je wilt. Die zullen echt niet zomaar zeggen dat je ergens te dom voor bent, want als ze dat wel zeggen dan zijn ze te dom om les te geven aan bijzondere leerlingen :)

Er zijn verschillende dingen die je zou kunnen zoeken op internet. Probeer eens op google te kijken naar "acteren" en dan je woonplaats erachter.

Maar zorg in ieder geval dat je een schooldiploma hebt, zodat je een baan kan vinden, en dus geld kan verdienen. Want van acteren alleen kun je meestal niet leven.