Waarom gaat onze computer uit zichzelf aan als wij de magnetron gebruiken?

Bijna altijd - dus niet áltijd- wanneer wij de magnetron aanzetten gaat de pc ook aan (in een andere kamer).

Na zo'n 5 a 10 seconden gaat hij dan ook weer uit.

Wie kan dit verklaren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
capthavoc
13 jaar geleden
Een pc kan niet in 10-15 seconden in zijn geheel opstarten dus wat zie je ?
Witte letters in beeld en 10-15 seconde later floep uit ?

zitten er wellict teveel apparaten op die groep ? doet ie het ook als je magnetron op ander plek(ander groep) aansluit ? heb je aparte stekkerdoos voor de pc o.i.d ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha geniaal dit.
Kimath
13 jaar geleden
rare situatie is dit, heb ik nog nooit gehoord.

Antwoorden (2)

Als het niet altijd gebeurt, is het toeval. Gebruik je bv dezelfde stekkerdoos voor beide apparaten met een aan- en uitknop, zal de PC altijd aan moeten gaan als je knop om zet om de magnetron te kunnen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk/vermoed dat het te maken heeft met een spanningspiek. Die spanningspiek zal er voor zorgen dat je pc even wakker wordt. echt gezond is het niet maar om dat tegen te gaan kan je een speciale stekkerdoos aanschaffen van bv Monster.
Bronnen: