Afhankelijk van wat je ermee wil doen, kan een computer wel 10 jaar mee gaan (simpele spelletjes). Wil je een beetje mee gaan met de trends en ander modern spul, dan kan je elke 5 jaar ofzo een nieuwe PC zoeken. Wil je trendsetter zijn, dan kan je elke 2 jaar een nieuwe zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet betweterig bedoeld, maar als je het bij wilt houden moet je toch elke maand wel je pc weer upgraden :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb o.a. een pentium 4 (2.7) op een asus board met 2GB kingston geheugen en deze draait al 10 jaar en staat nooit uit en functioneert prima met als OS een XP-lite
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Niet betweterig bedoeld, maar als je het bij wilt houden moet je toch elke maand wel je pc weer upgraden :P" Maar dan zou de vraagsteller miljonair moeten zijn. Dat is niet het geval.
hoi socu7,

de levensduur van een computer is meestal de economische levensduur. dat is gemiddeld 3 jaar.

mijn computer is al 5 a 6 jaar oud, en kan nog ouder worden, zolang hij niet kapot gaat.
voor geavanceerde spelletjes is hij niet (meer) geschikt maar ik speel dan ook geen spelletjes.
ik surf er wat mee op het internet, lees en schrijf emailtjes.
schrijf wat in word, ik teken in paint, en werk met excel.
dit allemaal op laag niveau, waardoor mijn oude software nog steeds naar volle tevredenheid voldoet.

voornamelijk programmeer ik voor mijn hobby, het besturen van robots en andere zaken.
hiervoor hoef ik niet de snelste en duurste machine te hebben.
mijn computer zal nog vele jaren meegaan (totdat hij onherstelbaar kapot gaat)

de letters PC staat voor Personal Computer ofwel, MIJN computer. het is dus voor ieder mens verschillend wanneer hij/zij een nieuwe PC wenst.
wil je voorop lopen, dan kost het je veel, neem je genoegen met meer eenvoud, dan kan je evengoed leven maar voordeliger.

een vuistregel: ongeveer 1000 euro per jaar.
koop je nu een machine van 3000 euro, dan zal die na 3 jaar niet meer actueel zijn (maar zeker nog goed bruikbaar)

dus als jij software wilt draaien die niet op je huidige PC past, dan ben je aan vervanging toe, blijf anders nog je huidige PC gebruiken het geld kan je maar één keer uitgeven.

prettige kerstdagen!
groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tot ie is opgestart?
ongeveer een minuut.
Tot ie er mee op houdt?
laptops ongeveer 2 jaar en een normale pc ongeveer 5 jaar..

Als je last hebt van het feit dat een laptop prematuur ermee ophoudt, kan het verstandig zijn, te kijken of de batterij van je laptop leeg is. sluit hem dan aan aan het stroomnet.