Wat kost een minuut bellen in stroom?

zie: http://www.goeievraag.nl/vraag/kost-stroom-bellen-gebeld.96584

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik kan het helaas niet voor je uitrekenen. Omdat bellen tegenwoordig gaat met een mobiel of met draadloos toestel. Die worden voorzien met een accu en het verlies van stroom uit die accu wordt niet direct aangevuld met de lader.

De oude toestellen hebben geen aparte stroom nodig, want dat voorziet KPN. Wat die kosten daarvan zijn (in stroom) kan dus niet worden gezegd.

Maar als ik moet gokken. Dan kost het 0 cent. Omdat de kosten in de 0.0x centen zullen liggen (of nog lager).

Toegevoegd na 9 minuten:
Mijn toestel heeft een 1200mAh accu. Daarmee kan ik volgens de specs 430 min mee bellen. Dus per minuut bellen verbruikt mijn accu 169mA.
Op de 5V lader, is dit dan 0.845W.

Dus als antwoord op je vraag (voor mijn toestel), het kost je dus 169mA
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij 20 Ct/kWh = 0,33 Ct per minuut per kW (!). Voor 0,845Watt kost dit dan ca. 0,000282 Cent. Niks dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Interessanter is de vraag, wat het (totale) energieverbruik van de antennes, centrale etc is... maar dat betaal je ook ruimschoots met je telefoonrekening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je. Die kosten wist ik niet.
Volgens mij kost dat nul komma niks. Als je van je vaste telefoon de hoorn van de haak haalt en dat een kwartier zo houdt,krijg je daar geen rekening van.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik denk dat die kosten verdisconteerd zitten in je abonnementkosten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in geld niet nee, maar wel stroom.
ik heb wat LED lampjes en een weerstandje op de telefoon lijn aangesloten, en als ik bel gaan ze uit.