hoe kan ik ruis uit mijn microfoon krijgen?

ik heb al een tijdje een behringerC1U een goede microfoon alleen er zit ruis in weet iemand hoe dat kan ps. het ligt niet aan de pc want andere microfoons doen het wel gewoon goed en als ik een klap op mijn microfoon geef is het weg

Weet jij het antwoord?

/2500

Als de ruis verdwijnt wanneer je een klap geeft op de microfoon dan kan het maar één ding betekenen: een rot contact. En dat is een kwestie van zoeken met je vergrootglas. Of voor de zekerheid alle verbindingen met een geaarde soldeerbout opnieuw solderen. Overigens is het absoluut en onder alle omstandigheden totaal verboden om een klap te geven op een grootmembraan condensator microfoon. Die dingen zijn ongelooflijk gevoelig voor schokken, omdat de twee membranen op een paar duizendste millimeter van elkaar af staan en elkaar absoluut niet mogen raken. De meeste worden om die reden vervoerd in houten kistjes met een dikke laag schuimrubber. Nou heb jij in dit geval geluk, omdat de Behringer C1U weliswaar wordt aangeprezen als een grootmembraan condensator, maar dat niet is. Er zit (tenzij hij recent is aangepast) een 16mm electret element in. Best redelijke kwaliteit en veel minder gevoelig voor schokken dan een echte. Maar nog steeds: niet op slaan, want ook slechte contacten gaan door het slaan alleen maar losser zitten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100