Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het schadelijk voor elektrische apparaten om op het vliegveld gecontroleerd te worden?

Ik las hier op GV allerlei vragen over elektrische apparaten in een vliegend vliegtuig. Toen bedacht ik me dat dit schadelijk kan zijn voor de apparatuur in de cockpit.
Toen rees ineens de vraag bij me op of het ook niet schadelijk kan zijn voor elektrische apparaten (bijvoorbeeld een iPod) om door de X-Ray te gaan op een vliegveld?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Is niet schadelijk, vroeger bij annaloog film materiaal, was het raadzaam om dit niet te doen, echter de huidige apparatuur voor controle heeft hier geen invloed meer op. Het zou voor menig vliegveld tot enorme schadeclaims lijden, maar dat is gelukkig niet het geval.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ja dat is niet aan te raden
je moet dus ook altijd je bezittingen in een speciaal bakje leggen en dat zet je naast het x ray apparaat neer en aan de andere kant kun je ze weer pakken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Uhm, gaan die bezittingen juist niet door het x-ray apparaat?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik weet niet waneer U voor het laatst gevlogen heeft, maar sinds enige jaren gaan alle apparaten - iphone - ipod - laptops - MP3 players - enz. enz. - in het door U vermelde bakje, door de X-Ray tunnel heen. Alleen bij zeer hoge uitzondering zal op verzoek iets buiten de tunnel om gaan (zoals een rolstoel, die past er niet in).
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing