Welke vloeistof is niet elektrisch geleidend en tast geen metalen en kunststoffen aan?

Heb thuis een elektrisch apparaat waarin de batterij is gaan lekken. Nu wil ik dit schoonmaken, alleen het zit allemaal stevig vastgekoekt. Mu lijkt he me handig als ik e.e.a. eerst even een tijdje zou kunnen laten weken in een of andere vloeistof.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (4)

volgens mijn technische vriend hier, bestaan er wel van dat soort vloeistoffen, maar zal je er weinig aan hebben.
volgens hem heeft weken geen enkele zin, en zal je mechanisch aan de gang moeten met een schroevendraaiertje of iets dergelijks.
13 jaar geleden
Zuiver ( gedestilleerd ) water geleidt niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
olie geleid geen of zeer weinig stroom. ""probeer ""de contacten schoon te krijgen met heel fijn schuurpapier, olie daarna met naaimachine olie de contacten in, plaats nieuwe batterijen en voila het apparaat gaat weer werken als de draden inmiddels niet kapot zijn want het zuur uit batterijen is zeer agressief. Batterijen gaan lekken als ze leeg zijn, dus kijk eerder of er nog energie in zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het aangekoekt zit, dan zit het er al een tijdje. Dan zal zeer waarschijnlijk de printplaat beschadigd zijn. Loop daarom na het schoonmaken de lijnen op de print na en eventueel herstellen met wat tin