Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke vloeistof is niet elektrisch geleidend en tast geen metalen en kunststoffen aan?

Heb thuis een elektrisch apparaat waarin de batterij is gaan lekken. Nu wil ik dit schoonmaken, alleen het zit allemaal stevig vastgekoekt. Mu lijkt he me handig als ik e.e.a. eerst even een tijdje zou kunnen laten weken in een of andere vloeistof.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

volgens mijn technische vriend hier, bestaan er wel van dat soort vloeistoffen, maar zal je er weinig aan hebben.
volgens hem heeft weken geen enkele zin, en zal je mechanisch aan de gang moeten met een schroevendraaiertje of iets dergelijks.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Zuiver ( gedestilleerd ) water geleidt niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
olie geleid geen of zeer weinig stroom. ""probeer ""de contacten schoon te krijgen met heel fijn schuurpapier, olie daarna met naaimachine olie de contacten in, plaats nieuwe batterijen en voila het apparaat gaat weer werken als de draden inmiddels niet kapot zijn want het zuur uit batterijen is zeer agressief. Batterijen gaan lekken als ze leeg zijn, dus kijk eerder of er nog energie in zit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het aangekoekt zit, dan zit het er al een tijdje. Dan zal zeer waarschijnlijk de printplaat beschadigd zijn. Loop daarom na het schoonmaken de lijnen op de print na en eventueel herstellen met wat tin
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding