Is een ipod touch 4g waterdicht?

Mijn natuurkunde leraar heeft tegen mij tijdens een proefje dat alle nieuwe techniek zoals mobieltjes e.d tegenwoordig Ingegoten zijn, en dus waterdicht ofzoiets. Nou wil ik graag vragen of iemand misschien weet of mijn iPos touch 4g waterdicht is want ik ga het natuurlijk niet uit proberen

Toegevoegd na 1 minuut:
Mijn natuurkunde leraar heeft tegen mij gezegd*

Toegevoegd na 1 minuut:
Mijn natuurkude leraar heeft gezegd*
iPod touch

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ga het ook niet proberen :)

Antwoorden (4)

Nee dat is hij niet, ze worden wel steeds dichter maar helemaal gesloten waar geen water in kan komen bestaat nog niet.
12 jaar geleden
Dit is afhankelijk van de ontworpen IP protectieindex.

een IPx7 apparaat is bestemd tegen verblijf onder water, IPx6 tegen onderdompelen.

de x staat voor een ander getal, welke de stofdichtheid aanduidt.

Lees meer hier: http://www.accubel.be/pdf/Fiches-Techniques-NL/Indice_protection_definition_pictos_NL.pdf

Toegevoegd na 30 seconden:
Maar ik kan je zo ook wel vertellen dat moderne elektronica NIET waterdicht is ingegoten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kan ik zien wat voor apparaat ik heb?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de beschrijving van elk elektronisch product staat beschreven welke IP index er aan is toegewezen. Het kan ook op of aan de binnenkant van de behuizing staan. Of bij consumenten elektronica ook deze aanduiding aanwezig is weet ik niet zeker. De handleiding of beschrijving zal misschien meer duidelijkheid opleveren.
Het bleek zo te zijn dat als je ipod/iphone in het water heeft gelegen, je hem door hem in een zakje met rijst te stoppen, het water eruit te 'zuigen' en dat hij het dat weer gewoon doet.:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt waterdicht is hij niet, maar wel spatwaterdicht.
Dit houdt in dat je hem niet mee kunt nemen in het zwembad of onder de douche (nou ja, het kan wel, maar het is niet goed voor het apparaat), maar wel (even) in je hand kunt houden in de regen of met een natte vinger aantikken.