Mijn elektrolux wasmachine stopt bij centrifugeren bij 9 minuten wat kan dit zijn?

Toegevoegd na 10 minuten:
hij draait zn programma en dan moet hij centrifugeren en 9 minuten voordat ie klaar is stopt ie en doet ie niets meer. Hij gaat ook niet open o.i.d.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je dat hij na 9 minuten centrifugeren stopt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lees je boekje eens na,daar moet wel wat in staan wat t probleem kan zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een wasmachine waar nog water in zit is beveiligd en kan dan niet open, probeer het eens door hem op afpompen te zetten, als het water weg is moet hij open kunnen.

Het beste antwoord

Het kan zijn dat de filter verstopt zit en dat hij daardoor niet meer kan afpompen.
Filter schoonmaken is dan een oplossing.

Toegevoegd na 17 minuten:
Het kunnen ook de koolborstels zijn.

Toegevoegd na 19 minuten:
http://www.digisellers.nl/acatalog/AEG_koolborstels.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dan zal t wel klaar zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan blijft je schakelklok hangen, als je geen garantie hebt moet je hem (laten) vernieuwen.
Een nieuwe klok is niet zo heel duur, het voorrijden van een monteur kost meer.
Zelf vervangen is te doen, maar als je geen ervaring met elektrische apparaten hebt af te raden; er lopen heel veel draden die allemaal op de goede plek moeten worden aangesloten.

Toegevoegd na 5 minuten:
Schakelklok = programmaklok
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan is hij gewoon klaar. 9 minuten centrifugeren is erg lang hoor. Heeft niet veel zin om nog langer door te gaan. Dat het deurtje niet meteen open gaat is ook normaal. Dat is een soort beveiliging. Als het goed is gaat hij naar een minuut of zo wel open.