Is er kwaliteitsverschil tussen koelkasten van Whirpool en Zanussi? En is Exquisit ook goed of kun je zo'n merk beter mijden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf een Whirlpool en vind het een verschrikkelijk product. Dat kan aan het type liggen. Wat mij erg tegenvalt is dat de glazen platen aan de zijkanten plastic beschermers hebben die niet los kunnen. Er kan wel vocht tussen en dat gaat beschimmelen. Ook hebben de verschillende delen een verschillende temperatuur. Ik zou dus voor een volgende keer op zoek gaan naar een koelkast die makkelijk schoon te houden is, vooral de platen waarop voedsel ligt en het liefst een koelkast met overal een gelijke temperatuur. Ook zou ik kiezen voor een koelkast met een aparte compressor voor het vriesgedeelte zodat je de vriezer kunt ontdooien zonder de koelkast uit te doen. Maar dat heeft verder niets met Whirlpool te maken. Volgens mij is Bosch een erg goed merk voor een koelkast. Tip: Bekijk de ervaringen op http://www.kieskeurig.nl en schrijf er zelf ook je ervaringen op!

Antwoorden (4)

Waar je het beste naar kan kijken bij de aanschaf van een nieuwe koelkast is het energie verbruik, daarin zitten nog wel eens verschillen.
kwaliteitsverschillen zijn naar mijn idee erg klein.
Elke koelkast is in principe een goede koelkast, welk merk je ook neemt. het verschil zit hem in afwerking, luxe uitstraling en de indeling.

Toegevoegd na 52 seconden:
Ik heb al jaren een proline (eigenmerk van de BCC) en ben er erg tevreden over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Exquisit is geen merk maar een model volgens mij.. dus dat zijn bar koelkastjes van 80 bij 80 centimeter..
In merken zit veelal weinig verschil.. zowel whirlpool als Zanussi zijn beide goede merken..
Je moet eens naar productbeoordelingen kijken op kieskeurig.. daar kan je selecteren op beoordeling en prijs..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eens!
Whirlpool is als ik mij niet vergis een dochteronderneming van Philips, maar daar weet ik niet veel van.

Met Zanussi heb ik uitsluitend slechte ervaringen.
Bij de laatste Zanussi wasmachine die ik had, was ik steeds bang dat ie achter me aan kwam, zo'n vervaarlijk kabaal maakte dat ding.
Die heeft het ook maar drie jaar gedaan en kon de schroothoop op.
Echt prul.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou voor whirlpool gaan
zanussi is echt shit heb er alleen slechte ervaringen mee
exquisit is ook een minder merk maar voldoet wel
ik heb er zelf een op de camping staan