waar wordt papiergeld op gecontroleerd?

als je met 50 euro of meer betaald wordt het door zo'n scan apparaat gehaald. maar welke dingen leest die dan om het goed of fout te keuren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 voor je interessante vragen over geld.
Maar ben je wat van plan ?
Wil je voor mij ook geld maken heb het hart nodig hahaha.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeps drukte te snel een tijdje geleden kon je een folder krijgen bij een of ander bank en daar stond alles op hoe je kan zien of papiergeld nep is of niet.
En dat waren heel wat herkenningspunten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja vroeg het me gewoon af maar bedankt voor je plus ;)

Het beste antwoord

Ha, die Socrates1984;

Watermerk en hologram worden gecontroleerd. Ook zitten er bepaalde druktechnische foefjes in de biljetten die vrijwel niet na te maken schijnen te zijn door vervalsers, deze dingen lichten op onder zo'n blacklight.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik werk zelf ook in een winkel waarbij we het biljet van 50 euro onder zo'n apparaat moeten leggen met blauw licht. Dan moet je letten of de cijfers en figuren en een code zichtbaar is op het biljet. Als dat niet zo is, is het onbruikbaar bij ons in de winkel.