Ik heb alleen een kaartlezer in mijn laptop voor de microSD. Hoe kan ik normale SD kaarten aflezen?

In mijn camera gaat een normale sd kaart, maar mijn laptop heeft alleen een kaartlezer voor micro sd is er een manier hoe ik alsnog mijn foto's op mijn laptop kan zetten?

3 jaar geleden
1.2K
LeonardN
3 jaar geleden
Welke camera heb je?
Welke USB-aansluiting heeft deze?
Zat er geen USB-kabel bij tijdens de koop?
Bij sommige camera's is dit overigens dezelfde kabel als de oplaadkabel.

Antwoorden (1)

Je kan een losse kaartlezer kopen, of je camera direct via een USB-kabel aansluiten.

https://www.bol.com/nl/p/usb3-0-sd-sdhc-sdxc-cardreader/9200000114286311/?Referrer=ADVNLGOO002013-G-49170246635-S-499800857964-9200000114286311&gclid=CjwKCAiA2O39BRBjEiwApB2IkmLZOoPAhY71gXzgqK-KaM6P6zTMjcg1EQO0Q1cs4UtRmtYxN1uOjhoCwKYQAvD_BwE
===

Een derde mogelijkheid zou ik NIET overwegen. Eem SD>microSD-afapter.
https://www.amazon.com/SD-to-Micro-Adapter/dp/B0143QFXYO
Als zoiets afbreekt in het microSD-slot is het maar de vraag of je het nog vrij kan krijgen.
===
Er is nog een tweede variant van de derde mogelijkheid. Een adapter met kabel. Iets minder gevaarlijk/breekbaar.

https://www.amazon.nl/LANMU-Micro-SD-kaart-SD-adapter-verlengkabel-3D-printer/dp/B01C84YKVA/ref=pd_lpo_147_t_0/261-6648346-9460860?_encoding=UTF8&pd_rd_i=B01C84YKVA&pd_rd_r=09ca2678-a753-4c5e-b1a6-54b70e6ddc5b&pd_rd_w=kkP5y&pd_rd_wg=i8w0r&pf_rd_p=8abbe813-594d-4298-9430-3d9927e1d4eb&pf_rd_r=ETHX6NC7058WFTZJ59AZ&psc=1&refRID=ETHX6NC7058WFTZJ59AZ
Toegevoegd op 23 november 2020 09:36: tekst
3 jaar geleden
SimonV
3 jaar geleden
+ Of een adapter.
https://www.bol.com/nl/p/microsd-adapter-naar-sd-van-sandisk/9200000012839463/
LeonardN
3 jaar geleden
Nee Dat is een adapter voor MicroSD NAAR SD. De vrager heeft SD-kaart en heeft een microSD-ingang.
Dat is dus exact de verkeerde oplossing.
Adapters andersom bestaan denk ik niet. of zou ik iig niet aanraden, dan krijg je een rare breekbare constructie.
LeonardN
3 jaar geleden
Het bestaat, maar je ziet hopelijk tot welke problemen dit kan leiden. Ik voorspel afgebroken adapter in de microSD-ingang.
https://www.amazon.com/SD-to-Micro-Adapter/dp/B0143QFXYO
SimonV
3 jaar geleden
Tekst van Bol.com: met deze adapter kun jij jouw SanDisk MicroSD geheugenkaart gebruiken als een standaard SD geheugenkaart. Titel zegt inderdaad wat anders.
Die van Amazon had ik gezien, maar leek me nogal duur worden met verzending.
Is inderdaad wellicht niet zo degelijk.
LeonardN
3 jaar geleden
"Titel zegt inderdaad wat anders." Niet zoals ik het interpreteer. Titel: MicroSD Adapter naar SD (microSD-kaart > SD-kaart)
Tekst: SanDisk MicroSD geheugenkaart gebruiken als een standaard SD geheugenkaart. (microSDkaart > SDkaart)
Wat de vrager wil: SD-kaart > microSD-kaart Wellicht denk jij vanuit het slot gerekend, maar men "rekent" vaak vanuit de bronkaart. Zo ook de Amazonpagina. Dus:
Je hebt dit type kaart en wil naar zus type kaart.
ipv
Je hebt dit type slot en je maakt er zus type slot van.