Hoe nauwkeurig is de snelheidsmeting van de navigatie?

Hij wijkt af van de snelheidsmeter in mijn auto.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ha, die Gdanonym; Met de beschikbare technologie is sneldheidsmeting middels GPS de meest nauwkeurige methode die we betaalbaar kunnen toepassen. Bovendien heeft de snelheidsmeter van een auto bewust een kleine afwijking naar boven; dat is gedaan om variabelen door slijtage en invloeden zoals weer en temperatuur op te kunnen vangen en zo te voorkomen dat mensen die blind op het ding vertrouwen een te hoge snelheid zouden gaan rijden.

De snelheidsmeting van je GPS is ZEER nauwkeurig; Deze bepaald continue je snelheid op basis van echter gereden meters gedeeld door de tijd. In de auto is het gebaseerd op je bandomtrek & omwentelingen. Ga maar na welke nauwkeuriger is..

bijzonder nauwkeurig, zeg maar gerust tot op de meter of nog beter nauwkeurig. dat komt omdat de snelheidbepaling op basis van de GPS nergens door wordt beïnvloed. de resultaten zijn altijd hetzelfde. snelheidsmeting via de mechanische methode, die nu nog in voertuigen plaats vindt, is echter onderhavig aan invloeden als temperatuur, luchtvochtigheid enz. en dus per definitie niet exact en onbetrouwbaar.

Vergelijkbare vragen als hoe nauwkeurig is mijn GPS en/of de snelheidsmeter van mijn auto zijn al vaker gesteld. Zie bronnen voor goede antwoorden daarop.

Een snelheidsmeter in een auto geeft altijd 5 km teveel aan, daarom krijg je ook de aftrek van 5 km bij een bekeuring. GPS snelheid is zeer nauwkeurig.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100