We hebben 2 zonnepanelen geplaatst, 12volt a 85 watt. Naar 2 accu's van 120 watt.

Hierop draait een compressor koelbox (verbruik 48watt) Na 2 dagen zijn de accu's bijna leeg. Klopt mijn berekening 24 uur x 4ah is 96 ampere verbruik.
Gemiddelde laadspanning 16 uur x2.5 ah is 40 ah.
Te kort in 24 uur dus 56 ah.

Toegevoegd na 5 minuten:
Rectificatie: Naar 2 accu's van 120 Ampére

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Drukte per abuis op goede vraag want eigenlijk haal je veel door elkaar.
* 2 accu's van 120 watt ??? de capaciteit van een accu wordt in Ampere/uur (Ah) uitgedrukt
* Het aantal Ah vermenigvuldigd met de spanning is geen logische berekening Spanning vermenigvuldigd met stroomsterke geeft het vermogen als resultaat.
* Ook is niet duidelijk of het om een 12 of 24 Volt systeem gaat waarbij de Accu's respectievelijk parallel dan wel in serie zijn geschakeld. Graag zou ik deze vraag wat duidelijker geformuleerd zien om een antwoord te kunnen geven.

Het beste antwoord

De compressor verbruikt in 1 dag 1,152kWh
Dat wordt ruimschoots geleverd door je beide zonnepanelen dus de accu's zouden niet leeg mogen raken.
Je kunt het ook anders zijn: het verbruik is 48 watt terwijl er 170watt geleverd wordt. Dat is dus ruim voldoende.