Een gehoorapparaat is een combinatie van een microfoon, een versterker en een miniatuur speaker die in of bij het oor gedragen kan worden.
De frequentie-karakteristiek van het systeem kan eventueel aangepast zijn om verzwakte delen in het gehoorspectrum van de gebruiker te compenseren.
De voeding van de versterker gebeurt doorgaans met miniatuurbatterijen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een gehoorapparaat werkt eigenlijk exact hetzelfde als een geluidsinstallatie voor een zanger. Een microfoon die de geluiden oppikt en omzet in electrische stroom, een versterker die de stroom versterkt en een luidspreker die de versterkte stroom weer omzet in geluid. Alleen zijn bij een gehoorapparaat de onderdelen zo sterk geminiaturiseerd, dat alles incl. batterij in een piepkleine behuizing past, die achter of zelfs in het oor gedragen kan worden.