Weet iemand hoe zo'n balkje heet waaraan je kan zien hoeveel stroom er nog in de accu zit(ledjes van groen naar rood of zoiets)?

Voor mijn kistradio is het wel fijn om te zien hoelang ik nog met de accu kan, daar wil ik het balkje voor gebruiken. Soms zie je namelijk producten met zo'n balkje wat in ledjes afneemt als je het langer gebruikt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is een batterij indicator.
Die bestaat hoofdzakelijk uit 2 systemen.
1) geeft de effectieve spanning aan in volt dmv een 7 segment display.
2) geeft het niveau aan dmv een 7-LED bar (balk).