Hoe kan het dat mijn no-frost vriezer toch vol met ijs zit? Het zit zelfs rond de motor in de achterwand want die ratelt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
18.1K

Antwoorden (3)

Controleer of de deur wel goed sluit of dat er niets tussen zit. Als de deur een klein kiertje heeft, blijft de vriezer doorvriezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt kans dat de thermostaat stuk is en dat de vriezer blijft doorlopen.
Heb je hem niet per ongeluk op super staan,dan loopt de vriezer nonstop door.
De motor zit aan de achterkant,en aan de achterkant daar kan normaal geen ijs komen,tenzij de achterwand doorgevroren is of lek is.
Dan gaat het ijs door de wand heen,maar dat gebeurt niet zo vaak, maar het zou kunnen.
Gewoon de hele zaak ontdooien,en dan opnieuw aanzetten.
Een wand vol met ijs dat vreet energie.
Leg er even een thermometer in ,dan kun je de graden controleren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen warme dingen in de koelkast zetten, maar meer waarschijnlijk niet de deur te lang open laten staan, of zelfs de deur te vaak te openen..

In de zomer, kan de lucht veel en veel meer water bevatten, als die lucht afkoelt in de vriezer, dan komt het als ijsafzetting terug.