Hoe kan mijn vader bellen met z'n iPhone 4 uit Amerika?

Als hij de iPhone vast houdt, heeft hij geen bereik!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Toeval? Apple zoekt antenne specialisten
Door: Martijn Overman
Een week nadat bekend werd dat er grote problemen zijn met de signaalontvangst van de iPhone 4, staan er diverse vacatures voor antenne-ingenieurs op Apples vacature-overzicht.

De bestellingen van de nieuwe smartphone breken alle records, maar de eerste serieuze problemen hebben zich reeds aangediend. Bezitters klagen vooral over het wegvallen van het signaal als zij de telefoon in de hand houden. Het lijkt er sterk op dat de antennes aan de zijkant van de iPhone hun werking verliezen als ze via vingers met elkaar in verbinding komen.

Hoewel Apple richting buitenwereld doet of er niets aan de hand is, neemt de Californische fabrikant het probleem blijkbaar wel degelijk serieus. Op de eigen banensite staan sinds een week niet minder dan acht vacatures voor antennespecialisten.

Eerder deze week voerde de arrogantie nog de boventoon. Een uitgelekt document beschrijft de procedure die Apple-medewerkers moeten volgen wanneer een klant met deze klachten komt. Kort samengevat: het ligt in elk geval niet aan het apparaat, maar houdt u hem eens anders vast en probeert u het anders eens met een plastic of rubberen hoes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is een bekend probleem van de iphone.
De baas van apple zegt echter "Er is niks aan de hand, dit is logisch." dus een echte oplossing is er niet.

De oplossing is de iphone aan de bovenkant of onderkant, ben niet helemaal zeker meer tussen de duim en wijsvinger vast te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is HET probleem van de nieuwste iPhone. Het komt dat de antenne is verwerkt in de rand van het toestel. Dat is dus het punt waar je vader het toestel beet houdt. Het is makkelijk op te lossen door er een skinny om heen te doen.