Bestaat er een piano met lichtgevende toetsen?

Ja dat bestaat maar is er ook een soort die via YouTube liedjes hoort wat er gespeeld word en dan de noten aangeeft op de piano.
Ik zet een tutorial aan op YouTube en de piano geeft dan aan wat er gespeeld moet worden. Bestaat zoiets hopelijk snappen jullie wat ik bedoel.

1.1K
Quidplura
een jaar geleden
Moet het per se werken met Youtube? Er zijn er wel een paar op de markt met eigen software.
Beritnieuwenhuizen
een jaar geleden
Dat zijn vaak liedjes waarvan je niet weet welke het zijn Ik heb er gewoon echt het liefst een die aangeeft welke noten Hij hoort op YouTube
TurfGraver
een jaar geleden
Nee, er zijn geen piano's die kunnen horen.
Beritnieuwenhuizen
een jaar geleden
Of via een app met heel veel liedjes
TurfGraver
een jaar geleden
Wellicht verdiepen in MIDI. ;)

Antwoorden (1)

Er zijn piano's op de markt die werken met Synthesia. Dat ken je waarschijnlijk wel van Youtube, dan zie je een filmpje met daarin aan de onderkant een piano. Van bovenaf komen dan de noten naar beneden vallen, die lichten de toetsen op op het moment dat ze gespeeld worden.

Dat kan je, als je de software koopt, koppelen aan een digitale piano met oplichtende toetsen. Ik vermoed dat je wel even moet onderzoeken welke piano's dit allemaal kunnen.

Een piano kan niet uit een willekeurig ander filmpje afleiden wat er gespeeld moet worden.
een jaar geleden