HELP! ik ben verband

Ik ben vandaag heel erg verbrand terwijl ik me om het uur had ingesmeerd, wat kan ik hier tegen doen? En zijn er middeltjes zodat mijn huid niet uitdroogt nu ik heel erg verbrand ben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (9)

Nu je verbrand ben is het slimst om er niet aan te zitten met je handen of nagels.
Smeer er aftersun op of yoghurt.
Niet allebei.
Beide moeten langzaam intrekken.

Tip voor de volgende keer, blijf niet uren achter elkaar in de zon liggen.
Of doe tijdig een t-shirt aan.

Verbranden gaat het snelst met zon, water en lichte tot iets hardere wind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed douchen met niet teveel shampoo. Komkommerschijfjes wil ook nog wel eens helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uit de zon blijven en goed drinken! voor meer tips zie link:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en als je geen aftersun hebt, gewoon bodymilk of wat je maar in huis hebt aan creme of zalf. En verder gewoon wachten tot het over is
13 jaar geleden
Je verteld niet wat je precies hebt gedaan, en al helemaal niet waar je mee hebt gesmeerd. Een factor 5 was vandaag echt niet genoeg, zeker niet als je de hele dag op het strand gaat liggen bakken.

Ikzelf had factor 50 (want ik had ooit huidkanker en nu supervoorzichtig) en heb 2x 20min in de zon gefietst, niet meer. Veel binnen gezeten, en dan verbrand ik niet.

Voor nu een goede after sun erop smeren, kort douchen met KOUD water (anders doet het zeer). Voorzichtig met afdrogen en ruime kleding aandoen...

Succes,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen koud water lauw is beter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en zonder kleren ook :-))) veel te heet.
ik was ook een keer verbrand door de zon van achtere had ik knal rode benen ik heb een paar keer per dag iedere dag bodymilk opgedaan en het was binnen een week of minder weg
moet je ook doen!
o en vooral goed douchen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
yoghurt of karnemelk er op!
ze trekken allebij de brand er direct uit
en op je lichaam zo veel mogelijk natte handdoeken leggen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo ie zo niet tussen 13.00 en 15.00 in de zon. Dan is ie het heetst. En voor de rest aftersun erop smeren. Even onder de koude douche staan helpt ook wel eens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de apotheek Aloé Vera gel halen, werkt heel erg verkoelend en repareert de huid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of bij de tuinen, dit helpt echt heel goed.
Ook bij zonneblaasjes.