Kan ik ook andere apparaten aansluiten op de USB adapter?

Ik heb het over de adapter die je in het stopcontact steekt en dus een USB uitgang heeft.
Kan ik ook andere apparaten probleemloos aansluiten op de USB adapter van mijn mobiele telefoon, bijvoorbeeld een USB ledlamp, USB ventilator enz. als ze dezelfde input vragen (Dc 5V 1A) of raakt die adapter dan overhit of krijg je dan kortsluiting
Ik stel deze vraag omdat ik een led lamp heb gekocht met een USB aansluiting.
De lamp vraagt 5V 1A maar op mijn adopter staat dat de output 5V 0.5A is.
Deze lamp wil ik 12 uur lang laten branden

2 jaar geleden
1.2K
TurfGraver
2 jaar geleden
Vermogen van dit lampje is dus twee keer groter dan adapter kan leveren. Ik zou het niet doen.
BonBonvanJohn
2 jaar geleden
Kan je rustig doen, alleen zal de lamp maar op halve sterkte branden
TurfGraver
2 jaar geleden
Klop BonBonvanJohn, en adapter continue op vol vermogen draaien.

Antwoorden (1)

In principe kun je alle andere apparaten die een USB adapter nodig hebben aansluiten op de adapter van je telefoon. Soms heb je een andere tussenkabel nodig. Waar je wel op moet letten is de capaciteit. Sommige apparaten hebben een hoger stroomverbruik en zullen er langer over doen om op te laden. In dat geval kan de adapter wel wat warm worden (wat overigens voor een goede adapter geen probleem is).
jc54