Kan ik de spanning van een ledlampje ook als input op een Arduino gebruiken?

ik ben een beetje een beginneling in Arduino's en nou zit ik met de volgende vraag:

stel ik heb een extern apparaat (zoals een lader o.i.d), met daarop 1 led lampje. op het moment als het apparaat bijvoorbeeld een camera aan het opladen is, brand het lampje continu rood, is hij klaar met opladen, dan gaat het lampje uit

mijn vraag is als volgt

kan ik de spanning (van 1.8v in mijn geval) van het brandende led lampje gebruiken als een waarde die mijn Arduino registreert? ik wil dan de plus en de min aansluiten op mijn Arduino, en zodra het rode lampje dan brand, dat hij HIGH is, en zodra hij uit gaat, dat hij LOW is.

op die manier kan ik op de Arduino uitlezen in welke fase de lader van de camera is, namelijk HIGH is "aan het laden", LOW is "opgeladen"

zie foto voor verduidelijking.

hoe zou ik dit dan kunnen programmeren?

Picture for question
2 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Zolang dat er maar 3v op het lampje staat en 5v op de orduino