Hoe kan ik de "piekstroom" meten? Zijn er apparaatjes voor in de handel?

Ik wil de zwaarte van de aansluiting verlagen van 3 x 63 amp naar lager.
Er zit een hydraulische lift op. Als enige apparaat.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je kunt hiervoor een ampere-meter/tang voor gebruiken met een MIN/MAX/HOLD-functie of een zogeheten "schrijvende meter / logger".
Op het typeplaatje van het apparaat staat de aansluitwaarde.
Daar kun je dus ook van afleiden wat het apparaat gebruikt en dus zodoende ook bepalen welke waarde je nodig hebt.
Wel rekening houdende met de lengte en de dikte van de kabel waarmee het apparaat is aangesloten.

De plaatselijke elektricien even laten langskomen is het makkelijkst. :P